Webcam laat computer ongewild herstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Baxteen

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2011
Berichten
75
Een hele goedemorgen!

Aangezien een aantal vrienden van me binnenkort voor een aantal maanden in het buitenland gaan studeren en ik dan met ze ga Skypen leek het me wel leuk om mijn gezicht te laten zien. Ik gebruik Skype al regelmatig, maar alleen via voice chat. Nu gebeurd het nogal eens dat de desbetreffende persoon wel een camera heeft en recht mijn ziel in staart, maar ik mijn gezicht niet kan laten zien. Het leek me dan ook slim om daar maar eens wat aan te gaan doen.

Het is het meest simpele model wat er bestaat, namelijk een usb-stekker en een geluidsstekker. (Het is een Trust Primo 17405). Claimt 'Plug and Play' te zijn. Ik dacht dan ook gisteravond een relatief makkelijke avond te gaan krijgen, maar toen ik om 11 uur de moed opgaf voor vandaag kwam het stoom uit mijn oren en was ik dichter bij een mentale breakdown dan ooit te voren.

Nadat ik 'm in een usb-poort gooi begint het stuurprogramma te installeren en mijn moraal ligt op dat moment dan ook nog steeds hoog. Niet wetende dat het vanaf toen alleen maar bergafwaarts zou gaan.

Echter ging het lampje wat indiceerde dat de camera werkte niet aan. Ik probeerde daarom een andere USB-poort aan de achterkant en jawel hoor, hij deed het. Alleen dat duurde maar een paar minuten, daarna deed ie het ineens niet meer. Daarom sloot ik hem opnieuw aan. Daarna ging het twee kanten op; of er gebeurde niks als ik hem weer in een usb-poort deed (geen melding van Skype), of ik krijg een melding van Skype dat mijn webcam het deed en hem te testen en te configureren. Zodra ik dat echter doe en toestemming verleen aan Skype dat ze mijn webcam en bijbehorende microfoon mogen gebruiken, gaat het beeld op zwart en herstart mijn computer. Overigens doet de snapshot functie het wel, waardoor je dus een video van jezelf kan maken, maar voor Skype heb ik daar niks aan.

Overigens geeft het bijbehorende managementprogramaatje van Trust (geen idee hoe je zoiets noemt, ik hoop dat jullie het snappen) aan dat 'the webcam running' is. Ik heb de bijbehorende driver van de site van Trust gedownload, maar dat heeft niet geholpen. Ik heb vele verschillende usb-poorten geprobeerd, allemaal met hetzelfde resultaat. Natuurlijk heb ik het probleem ook gegoogled, en vooral Logitech webcams schijnen hier last van hebben, maar ook hier heb ik de oplossing niet kunnen vinden.

Kortom, jullie zijn mijn laatste strohalm! Hebben jullie enig idee hoe ik dit op kan lossen? Ik hoop dat jullie de deuk die ik in mijn technologische zelfvertrouwen heb opgelopen kunnen herstellen.

In ieder geval hartstikke bedankt!

Bob
 
Lijkt me logischer het probleem in eerste instantie bij Skype te zoeken dan bij de webcam.
Update Skype eens voordat je met de webcam in de weer gaat: instructies

Tijs.
 
Heb het gecontroleerd, en ik heb de allernieuwste versie van Skype op mijn pc staan. Overigens crashte ie ook een keer toen ik probeerde een webcamtest op een site uit te voeren.
 
Heb het vanavond weer opnieuw geprobeerd met hetzelfde resultaat.

Wel viel me op dat er tussen het testen van mijn webcam en het herstarten van mijn computer er nog een paar seconde een zwart scherm te zien is en tegelijkertijd komt er een zacht gebrom uit mijn boxen...
 
hier lijkt iemand te staan die een vergelijkbaar probleem heeft, ook met een Trust webcam.

Tijs.
 
Dit probleem is opgelost door de standaard meegeleverde driver van Windows te gebruiken ipv. de driver van Trust. Zie de link in posting #5.

@Baxteen: Graag nog even de vraag als opgelost aangeven, ajb.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan