waarde uit userform1 meenemen in userform2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Drdrum1969

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2015
Berichten
7
Ik ben bezig met een lijst voor het inboeken van grondstoffen.
Op zich lukt dit aardig zolang er van een bepaald product een pallet of meerder pallets met gelijke inhous/specificaties binnen komen.
Komen er meerde paleets binnen maar met bijvoorbeeld afwijkende aantal of lotcode of temp. dan moeten er meerde regels aangemaakt worden.
Mijn idee was om in een for next loop een 2e userform op te roepen en daar de mogelijke afwijkingen per pallet in te kunnen geven.
Echter lukt het mij niet om waarden vanuit userform 1 naar userform 2 te krijgen en andersom.

terverduidelijking (of juist niet) een klein programmatje waarin dewaarden van userform 1 in userform 2 of 3 meegenomen moeten worden

Elke hulp is welkom

Alvast dank

Bekijk bijlage test.xlsm
 
Er zijn hier twee dingen:

1) het doorgeven van informatie
2) een gebruiksvriendelijke aanpak van het probleem

Het eerste punt is redelijk eenvoudig op te lossen. Je kunt namelijk een formulier netjes aanmaken via een variabele:
Code:
dim eenTest as New UserForm2
vervolgens kun je het hele formulier zo maken als je zelf wilt. bijvoorbeeld:
Code:
eenTest.TextBox1.Value="ff testen"
nadat je klaar bent alles in te stellen doe je een "eenTest.Show" zoals normaal en je bent klaar.

Ik denk dat qua gebruiksgemak er echter nog wel wat te verdienen is. Echter je voorbeeld geeft geen idee van de waarde of indeling van de infromatie, dus daar is nu weinig verder over te zeggen.
 
Bekijk deze eens.
 

Bijlagen

  • test.xlsm
    19,5 KB · Weergaven: 48
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan