remoteapp

Status
Niet open voor verdere reacties.

elroy127

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2013
Berichten
51
Hallo,
Als ik verbiding wil maken met TS Web Acces dan kan dit (zover ik weet) alleen via mijn thuisnetwerk.
Hoe maak ik hier verbinding mee vanaf een ander netwerk.
Het lukt mij ook niet om verbinding te maken met de server vanaf een ander netwerk.
Weet iemand hoe dit moet?

Mvg
Elroy
 
Zal portforwarding worden. [Ik neem even aan dat je "vanaf een ander netwerk" bedoeld als in "vanaf een andere Internet-verbinding".]

Als je niet (ook) een TS Gateway hebt geconfigureerd, dan moet je 2 poorten portforwarden: poort 443 (=SSL) en poort 3389 (=RDP), anders kun je het af met poort 443.
PS: Als je poort 3389 (ook) portforward, dan heeft het weinig zin om TS Web Access te gebruiken, want dan kun je net zo goed direct verbinden met het publieke ip-adres van je Internet-verbinding vanuit de RDP-client. Scheelt nog mogelijke DNS etc. problemen ook.

If you want to use RemoteApp without implementing TS Gateway, you will have to open port 3389. Also you will have to set "Don not use TS Gateway" in the TS Gateway settings (you should not have this option if you did not install TS Gateway role feature at all)

Opening and working through port 3389 is more insecure compared to opening and working through port 443, so I would recommend you to implement TS Gateway and use port 443.
PS2: Lees (indien je toch TS Web Access wilt gebruiken zónder TS Gateway) de hele discussiedraad waaruit ik hier boven citeer: link

Tijs.
 
@elroy127: Waar is je terugmelding over wat je met de tips gedaan hebt? En welk resultaat je ermee geboekt hebt?

Tijs.
 
Zo, ik vroeg in augustus al om terugmelding, en ik doe het hier nog een keer: Waar is je terugmelding over wat je met de tips gedaan hebt? En welk resultaat je ermee geboekt hebt?
Het vragen van hulp, die hulp (zeer uitgebreid ook nog) van ons krijgen en dan geen terugmelding vind ik rondweg onbeschoft.

Tijs.
 
Sorry dat ik nooit gereageert heb, was destijds op vakantie en heb het daarna vergeten.
Ondertussen is het gelukt en lukt het om programma's op een pc buiten het netwerk te openen vanaf de server. Dank hiervoor.
Nogmaals sorry dat ik nooit heb gereageert.
 
Fijn dat het gelukt is.

Graag nog even je vraag de status opgelost geven, ajb.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan