Webserver router Active share niet ondersteund

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroen199

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2012
Berichten
184
Hoi allemaal,

Vandaag ben ik bezig met met mijn netwerk en het leek me leuk om in huis een klein file servertje te maken voor wat foto's ect. Ik heb een Gigaset experiabox SX551 van KPN (Ik zit bij Zeelandnet maar hij werkt prima). Ik heb een wat oudere WD3200BEVT 320GB laptop hdd in een externe hdd bay gedaan en opgedeeld in 2 partities. Allebij de partities zijn NFTS en worden beide niet ondersteunt woord Active Share. Ik zie ze wel in netwerk staan, maar ik zie er niks op. Geen enkele informatie. Wat ik geprobeerd heb:

1 NFTS partitie : niet ondersteund
2 NFTS partities: Niet ondersteund
1 Fat32 partitie: De UI van de router kom ik niet meer binnen. Als ik de usb eruit haal doet hij het weer

Wat kan ik nog meer proberen om dit proberen te laten werken?

sx551.jpg
 
Ik zie ze wel in netwerk staan, maar ik zie er niks op. Geen enkele informatie.

Als je 2 partities hebt gemaakt, klopt het toch ook dat deze partities NTFS geformatteerd/leeg zijn? Kun je op Windows met deze partities gewoon verbinden en eventueel een map aanmaken?


EDIT: Aha! Misschien heb ik het probleem gevonden. Ik lees namelijk in de handleiding op blz. 113 dat de router maar maximaal 480 mA energie kan leveren.
Je gebruikt de WD3200BEVT-hardeschijf welke in IDLE-stand al 400 mA gebruikt... Als ik Webcollage.net mag geloven gebruikt de harde schijf bij lezen/schrijven 500 mA. Je komt dus boven de 480 mA uit.
BRON: http://www.bestartikel.com/Bedienungsanleitung/Siemens/SiemensGigaset_SX551.pdf en http://www.live.wdc.webcollage.net/wdc/feed/products/WD3200BEVT/specs.html?wcpc=WD3200BEVT

Dus mijn advies; probeer eerst een kleine USB-stick die FAT 32 geformatteerd is (Backup de data die op de USB staat!!). Werkt deze? Formatteer dan nogmaals de harde schijf (1 partitie) in FAT 32 en sluit deze aan op de router. Valt de router dan weer uit, dan zal dit waarschijnlijk komen door ondervoeding. Je zal dan een "Powered USB-hub" nodig hebben...


Jasper
 
Laatst bewerkt:
Bedankt! Ik heb helemaal niet aan power gedacht. Ik heb ten eerste alles in een usb hub gedaan en daar stroom op gezet. Een Fat32 USB 8 GB erin heeft heel even gewerkt. Active share werkte maar toen ik een mapje wilde kiezen stopte de router er gelijk mee.

De HDD Herkent hij in fat32. Hij doet het prima. Maar weet je toevallig ook hoe ik er bij kan komen?

Gr,
Jeroen
 
Hé Jeroen! Wat goed om te horen.

Je moet natuurlijk als eerste onder "Advanced Settings" een nieuwe share aanmaken en deze eventueel voorzien van een wachtwoord. Let op dat je "Acces" op "Full control" zet. Zo kun je bestanden in de share zowel lezen als bewerken. Dan zou de share, volgens de handleiding, beschikbaar moeten zijn binnen het kopje "Netwerk" van Windows. Als dat niet werkt proberen we iets anders...

Start => Uitvoeren => cmd. Dan krijg je een zwart venster. => ipconfig => vervolgens kijk je wat de "Gateway" van de router is en schrijf je deze even op een papiertje o.i.d.
Start => Uitvoeren => \\gateway-van-de-router (bijv. \\192.168.0.1) => vervolgens zou dan de share te zien moeten zijn en kun je deze munten binnen Windows door: rechtermuisknop => verbinding maken met => schijfletter toewijzen.


Jasper
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan