Geen internet verbinding met eigen modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ari007

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jul 2015
Berichten
2
Hoi,

Ik heb een abbonement lopen bij online.nl . Helaas heeft mijn huawei modem het begeven en gaat niet eens meer aan. Nu heb ik nog een experia v8 modem en een speedtouch 850 liggen. Enkel met de speedtouchmodem brandt het internet lampje. Bij de experiabox brandt t internet lampje niet. Heb vanmorgen online.nl gebeldt en een ip adres, netmask,vang en nog een netmask adres gekregen die ik ergens moet invoeren. Waar ik het moet invoeren kon mevrouw van de helpdesk ook niet vertellen. Met googlen kwam ik ook niet ver. Ik krijg allemaal resultaten over routers maar niet veel info over eigen modems. Wie kan mij helpen? :)
 
Experia Box is van KPN en op hun instellingen toegespitst. Je kunt een modem ook niet zomaar omwisselen. Huawei-modem was van Online.nl? Zo ja, dan met hun contact opnemen en verzoek plaatsen voor een nieuw modem.
 
Klopt maar met een speedtouch zou het wel moeten kunnen volgens online.nl. Er is al een nieuwe modem onderweg maar je begrijpt toch wel dat ik internet nodig heb
 
Uiteraard vind ik het erg vervelend dat je nu geen internetverbinding hebt.

Als op de SpeedTouch geen specifieke providerfirmware is geladen, zou deze - in theorie - moeten werken met jouw abonnement.

Je moet in het modem de pagina zoeken waarin je de IP-configuratie voor het WAN (Wide Area Network) of internet kunt wijzigen. Op deze pagina kun je vervolgens de gegevens van Online.nl invoeren (IP-adres, gateway, subnetmasker).

Houd er wel rekening mee, dat de SpeedTouch een oud beestje is. ;-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan