trust webcam werkt wel in ie niet in chrome

Status
Niet open voor verdere reacties.

djeric

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2006
Berichten
955
Hallo

Mijn webcam van merk trust (primo webcam)
heeft een boekje erbij die zegt: download deze driver

Ik dit gedaan met internet explorer en ja hoor hij werkt op elke cam pagina waar ik wil.
Echter google chrome browser heeft problemen... daar start de cam maar voordat er beeld is, valt de pc op blauw scherm met witte tekst "crash dump"
en gaat vervolgns opnieuw opstarten.

Internet explorer werkt perfect
chrome niet.

Dit op windows 7 64 bits pc.
Snappen doe ik het niet, want de geinstalleerde driver werkt prima op me pc...
Iemand hier enige idee van?

m.v.g.

Dj Eric
 
Ook getest met/binnen Skype? Iemand anders krijgt daar bsod/spontane herstarten. Zelfde webcam.

Tijs.
 
hallo ja zeer toevallig op dit moment.....

Denk zal is kijken hier gereageert is... maar via Skype ook valt die meteen uit me pc op crash dump.

kreeg tip om cookies te wissen in google chrome... maar nope werkt ook niet
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Denk dat het, ook gezien de problemen van een andere gebruiker, een probleem met de webcam zelf of de driver is, kan er weinig anders van maken omdat de symptonen exact hetzelfde zijn.
Gebruik hier zelf een oude HD webcam van Philips maar ding werkt perfect in elke browser en Skype, ook de allernieuwste versie, ondanks dat de driver van die webcam al jaren oud is.
Mijn advies: andere webcam aanschaffen, op mijn 2e systeem gebruik ik een Logitech HD webcam, deze, zelfde verhaal: geen enkel probleem
 
Die andere discussiedraad is van Baxteen: link

Tijs.
 
a. Interessant is dat Windows 8 géén driver ervoor nodig heeft, en die (dus) aan boord heeft. Die zou in ieder geval goed moeten werken (alhoewel misschien niet met alle features, die de driver van de fabrikant mogelijk wel extra beschikbaar stelt). Ik zie zélf op dit moment geen directe mogelijkheid om die driver te 'pikken' uit Windows 8, overigens, maar misschien kan het wel (googelen?).
b. Lijkt een Sonix gebaseerde webcam te zijn van Topro Technology Inc. Wellicht zijn er ook andere compatible drivers voor (ik denk aan (bijv.) Asus)
Geef eens de volgende informatie:
Open devmgmt.msc (= Apparaatbeheer)
Zoek de webcam op, zal wel in de categorie "Beeldapparaten (camera's en scanners)" staan, dubbelklik erop en ga naar tabblad Details, kies Hardware-ID's uit het keuzemenu
Rechtsklik op de bovenste regel die dan verschijnt. Plak die regel in de volgende posting.
EDIT, toevoeging: Kan evt. zijn: USB\VID_06a2&PID_6810
Dan is de webcam (o.a.) ook bekend als Mediakit250 Video Camera of Creative Qmax

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Zoek de webcam op, zal wel in de categorie "Beeldapparaten (camera's en scanners)" staan, dubbelklik erop en ga naar tabblad Details, kies Hardware-ID's uit het keuzemenu
Rechtsklik op de bovenste regel die dan verschijnt. Plak die regel in de volgende posting.

resultaat: USB\VID_145F&PID_0187&REV_0100&MI_00

b.t.w. heb er 2 in de lijst staan, maar dit was de bovenste. de onderste was: USB\VID_145F&PID_0187&MI_00

Wat me opvalt in "regedit" is dat daar een x aantal mappen van soort gelijke code's er ook staan met usb\VID..... zie afbeelding:

regedit_cam.jpg

Als ik de gevraagde driver van de support pagina er af haal (in mij geval windows 7/64 bits) werkt de cam niet in: google chrome en skype. wel in internet explorer.
Als ik de driver verwijderd van me pc, werkt de camwel in: google chrome en skype en internet explorer. Maar dan is het beeld donker, en zien we niks.

Dus die driver is hoe dan ook nodig voor helder beeld. (deze webcam kan overigens niet scherp gesteld worden op de cam zelf)

Ik denk het puur de driver is die niet compactibel is. Denk zelfs hun de verkeerde drive aan geven, hij start wel, en werkt op de driver.
Maar puur de driver geeft dit probleem. Zou het niet ergens anders vandaan gehaald moeten worden.

B.t.w. ik heb de andere drivers van de zelfde support pagina ook geprobeerd zonder resultaat.
 
Dat die webcam niet werkt met de W7 drivers is een bekend probleem. Onder Vista en W8 schijnt het probleem er niet te zijn.

Ik zal o.b.v. de Hardware ID kijken of ik een nieuwere/andere driver kan vinden. Natuurlijk kun je ook ondertussen eens mailen met Trust support, want is toch echt een algemeen probleem (ook op Internet gemeld)...

Tijs.
 
Nog eens rondgekeken, maar geen andere/nieuwere drivers gevonden. Ik zou gewoon afscheid nemen van het apparaat óf hem alleen onder W8 gebruiken (verkopen dus of kado doen aan iemand die W8 heeft).

Tijs.
 
Dat die webcam niet werkt met de W7 drivers is een bekend probleem. Onder Vista en W8 schijnt het probleem er niet te zijn.

Ik zal o.b.v. de Hardware ID kijken of ik een nieuwere/andere driver kan vinden. Natuurlijk kun je ook ondertussen eens mailen met Trust support, want is toch echt een algemeen probleem (ook op Internet gemeld)...

Tijs.

Hmmmmm... das spijtig dat ze dit vermelden bij bol.com hij werkt op windows 7
onegopende verpakkingen mogen worden terug gestuurd.
Helaas pech voor mij....

ook de support van trust reageren nog niet op me email, dus wacht maar weer af. (had ik dus al gedaan voor posting) :thumb:

ik wacht dan maar tot eind van de maand, windows 10 er is.
windows 8 en 8.1 weiger ik.

toch echter bedankt voor t mee denken/zoeken.

b.t.w.
als het werkt onder windows 10 zal ik hier nog op reageren.
 
Laatst bewerkt:
@Baxteen: Als het goed is kun je het daar af zonder de driver van Trust. Dat al geprobeerd? Dus apparaat verwijderen uit Apparaat beheer met het vinkje dat ook het stuurprogramma verwijderd moet worden, daarna de software van Trust verwijderen in appwiz.cpl, daarna de pc herstarten en gewoon de Windows driver (laten) gebruiken?

Tijs.
 
Rechtsklik op het apparaat en kies voor Installatie ongedaan maken.
Als je de Trust driver gebruikt, dan kun je meteen daarna (in hetzelfde proces) een vinkje zetten dat ook de driver verwijderd moet worden. Doe dat.
Daarna de rest van mijn vorige posting uitvoeren.

Tijs.
 
@Baxteen: Als het goed is kun je het daar af zonder de driver van Trust. Dat al geprobeerd? Dus apparaat verwijderen uit Apparaat beheer met het vinkje dat ook het stuurprogramma verwijderd moet worden, daarna de software van Trust verwijderen in appwiz.cpl, daarna de pc herstarten en gewoon de Windows driver (laten) gebruiken?

Tijs.

ik zal je is vertellen he...

ik kan zonder driver wel starten in chrome en skypen.
maar dan is me beeld zo donker dat je zelfs zwarte piet nog beter vind in t donker dan mij.

En de driver ging bij mij via nogmaals zelfde manier van installeren via driver update. (hij zei nu driver verwijderen, ipv installeren)
echter een vista driver installeerde hij ook op windows 7 maar werkte niet.
 
@djeric: Ik richtte me met die tip (niet voor niets!) op Baxteen (zie posting #12), want hij heeft W8.x, waar (naar melding tenminste) geen driver na-geïnstalleerd hoeft te worden om het fatsoenlijk werkend te krijgen.

Dit geldt allemaal niet voor W7, vandaar dat ik jou in posting #9 aanried om deze webcam onder Windows 7 niet (meer) te gebruiken.
[Het verhaal over zwart beeld in W7 met de native Windows drivers hadden we al van je gekregen etc.]

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
@Baxteen: :D In ieder geval 1 van de 2 die er (nu) iets nuttigs mee kan. :) Graag gedaan. :)

Tijs.
 
@Baxteen: :D In ieder geval 1 van de 2 die er (nu) iets nuttigs mee kan. :) Graag gedaan. :)

Tijs.

Hoi hoi

toch zal t hier niet gaan werken. bij trust kwam dit er uit:

Geachte klant,



Als de driver correct geïnstalleerd is en de webcam werkt wel correct in Internet Explorer maar niet in Google Chrome dan ligt het probleem in Google Chrome zelf dat deze de driver niet correct ondersteunt.



Helaas hebben wij hier zelf geen oplossing voor.





Met vriendelijke groeten,

Klantenservice, Trust International. B.V.

maar anderen kopen helaas.

toch bedankt. :thumb:
 
@djeric:
De problemen met deze webcam onder W7 zijn algemeen bekend (ik heb even de link niet meer, maar ook engelstaligen hadden (in hun gebruikersrecensie gemeld) precies hetzelfde probleem onder W7).
Jammer dat Trust geen oplossing heeft.

Graag gedaan m.b.t. de hulp. :)

Wel nog even deze vraag als opgelost aangeven, ajb.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan