De ene laptop heeft sneller internet dan de ander

Status
Niet open voor verdere reacties.

realpower

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2009
Berichten
50
Hallo,

Ik heb een soort van probleem, want wij thuis hebben een internet abonnement met telefoon en tv van Ziggo. Maar ik heb op de ene laptop sneller internet dan de andere en het scheelt ook niet zo'n beetje.

Want ik heb op een laptop ongeveer een download snelheid van 40,63 Mb/s en de andere maar iets van 2,35 Mb/s en de upload is bij beide precies 4,08Mb/s

Dus even voor de duidelijkheid:

HP Pavilion g6 Notebook PC
4 GB Ram
Intel Core I5-3210

40,63 Mb/s Download
4,08 Mb/s Upload


HP Pavilion 15 Notebook PC
8 GB Ram
AMD A4-5000 APU with Radeon HD Graphics

2,35 Mb/s Download
4,08 Mb/s Upload

De laptop met het trage internet kan vaak ook geen verbindingen vinden na een paar minuten wel of opnieuw opstarten. En als hij netwerken heeft gevonden kan hij vaak moeilijk of niet verbinden. Als hij uit eindelijk verbonden is dan heb ik de eerste 2 minuten nog geen toegang tot internet. Dan staat er een gele driehoek in het icoon van het bereik.

De ping van beide laptop's zit rond de 12.

Maar wat kan het probleem zijn? Ze zijn beide getest op de zelfde afstand.

Het modem is van Ziggo en is een Cisco EPC 3928.

Groeten,

Gijs
 
Laatst bewerkt:
Check eens of er een nieuwere driver is voor de HP Pavilion 15 Notebook PC?
 
Grappig genoeg net gedaan, maar dit gaf geen betere resultaten.

Net het modem een hard reset gegeven maar de resultaten blijven het zelfde dan op beide laptop's
 
Laatst bewerkt:
Kies eens een ander wifi kanaal... mss is de ene laptop er gevoeliger voor dan de andere... (zie handleiding wifi..).

Zijn er verschillen als je het per kabel doet?
 
Kanaal veranderd naar 6, stond op auto en die gaf aan dat hij toen op 1 stond. Maar als nog geen veranderende resultaten.

Via de kabel wordt het ietsje beter dan geeft hij ongeveer 6 Mb/s aan en upload 3,82 Mb/s

Bij de laptop met snel internet blijft hij eigenlijk gewoon even snel.
 
Via de kabel maar 6 Mb/s terwijl de ander 40,63 Mb/s Download haalt via wifi?
Ga eens in veilig mode opstarten (F8, na... het bios)... met netwerkondersteuning en dan nog eens testen, mogelijk zit er een programma dwars.
 
In de veilige modus heb ik ongeveer een download snelheid van 30 Mb/s. Dus nu even kijken wat er dwars zit.

EDIT:

Merk nou ook in de veilige modus, dat hij meteen met mijn wifi verbind zonder enige problemen. Ik heb trouwens ook met kabel geprobeerd en haal ik gewoon een snelheid van 40 Mb/s.


Maar iemand dan een idee hoe ik dan kan achter halen wel programma mijn internet soort van blokkeert
 
Laatst bewerkt:
Download je via utorrent op die laptop of bittorent want dat kan het dan aan liggen
 
Kijk via
start
uitvoeren
met
msconfig
eens naar alle programma's die opstarten. Schakel alle programmas uit waarvan je vindt dat je ze zelf best kunt opstarten...
Laptop wel herstarten zoals gevraagd wordt.
Let op: wellicht zat er een echt fout programma tussen (met Google kun je wel uitzoeken welk programma bij welke opstart exe hoort), verwijder die compleet en scan het systeem met virusscanner en Malwarebytes en mogelijk andere Trojan verwijderaars.
 
Zoals gezegd heb ik dat net gedaan maar dit leverde ook geen betere resultaten op. Hierbij een screenshot van mijn opstartende programma's:

schreenshot.jpg


Malwarebytes is nou mijn systeem aan het scannen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb uit eindelijk mijn laptop terug gezet naar fabrieksinstellingen, en nou is mijn internet wel weer snel.
 
Dan... is een mogelijk storend programma dus ook weg... ;)
Zie je nog verschillen bij de msconfig - opstarten?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan