HP Procurve Switch 2650

Status
Niet open voor verdere reacties.

bisopn

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2008
Berichten
642
Ik heb de HP Procurve Switch 2650
Hier zaten 2 fans in, die heb ik vervangen van fans uit een andere switch. Linksys Switch. zelfde maat. Past.

Nu is al een aantal maanden (niet echt naar om gekeken)
Links onderin Oranje knipperende Fault, met er naast knipperende Fan Status

op google afbeeldingen kwam ik deze foto tegen, het probleem wat ik ook heb.

2650fault.jpg

is dit op te lossen ?

*ik heb de J4899A*
 
Lijkt mij helemaal niet gerelateerd aan de fans: Ik heb ook een procurve en daar staat de Fan status ook op groen ("groen is goed") en geen Fault.
Log in op de procurve en kijk naar gemelde errors (lijn-errors, jibbering, ...) Als je die cleart/acknowledget dan is waarschijnlijk dit waarschuwingslichtje ook uit, maar nog beter is even goed na te kijken welke poort(en) de errors veroorzaken en eerst die problemen op te lossen.

Tijs.
 
Tijs.

De Fault staat te knipperen, ook de (wat dus normaal groen moet branden) FAN staat groen te knipperen.

Ik ben nog niet eerder in de switch geweest. Ik heb wel eens opgezocht naar het standaard ip. ip reeks vast gezet in windows bijvoorbeeld 192.168.2.12 naar switch 192.168.2.10 en er proberen in te komen (met de zelfde ip reeks). maar tot nu toe nog niks.

Wat is het standaard ip adres van die switch... De switch staat ook niet op DHCP, in mijn router kom ik het ip adres niet tegen
 
Laatst bewerkt:
Ik heb je vraag niet goed gelezen: Je gaf aan dat het Fan lampje liep te knipperen, dat is inderdaad bij mijn Procurve niet het geval.

Hopelijk reageert iemand anders nog, maar de handleiding van de Procurve zou je misschien ook verder helpen.

Tijs.
 
Ziet er inderdaad naar uit dat de Procurve niet blij is met je Fan vervangactie. Uit de handleiding, table 1-1:
Blinking* A fault has occurred on the switch, one of the switch ports, or the fan. The Status LED for the component with the fault will blink simultaneously.

Evt. kun je kijken wat er gebeurt als je de switch reset naar factory defaults, maar daarbij moet je natuurlijk wel nadenken wat er aan hangt (doorgelinkt naar een andere Procurve, bijv.), of er configuratie-zaken zijn gedaan (zoals link speed van poorten, poorten in VLANs gezet etc.), want die instellingen ben je dan ook kwijt.
Gebruik je 'm echter puur als een 'domme switch' zonder uplink naar andere switches etc., dan kun je dit doen zónder eerst in te loggen en de configuratie ergens op te slaan / ergens te documenteren.

Hoe de huidige configuratie van de switch veilig te stellen en (daarna) een factory reset te doen staat vanaf pagina 4-11 ("Restoring the Factory Default Configuration")

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hoe reset ik de Switch..., en wat is het default IP van de switch!.
Ik ben er nog nooit eerder in geweest in deze, wordt nu alleen als normaal switch gebruikt.
 
Ik link de handleiding niet voor niets in mijn vorige posting. Kijk daar. Sterker nog: In de laatste paragraaf geef ik zelfs aan waar het staat. :mad:

Kijk (voordat je 'm reset) in de router waar de switch op aangesloten is na of (het MAC adres van) de switch van de router een ip-adres heeft gekregen, want:
By default, the switch is configured to acquire an IP address configuration from a DHCP or Bootp server.

Als hij inderdaad een ip-adres heeft gekregen, dan ga ik ervan uit (ook gegeven het citaat) dat na een factory reset weer in de router kan worden nagekeken welk ip-adres de switch dán heeft (gekregen). Mogelijk is dat hetzelfde ip-adres als in paragraaf 2, maar zekerheid is er niet.

Tijs.
 
Ik heb de switch voor de bakker, ik heb nooit die handleiding gezien als link in die tekst.
heb nu alleen het volgende, ik heb java geupdate. maar ik krijg deze beveiliging.

Screenshot.png

Wat kan ik hir aan doen?
 
Laatst bewerkt:
Kijk hier, beste bij elkaar gebracht door FredMarghiem, op ong. 60% van die webpagina.
EDIT: Misschien nog duidelijker/gerichter uitgelegd op deze webpagina

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Heb verbinding met de switch!

Wat kan ik nu doen om die Knipperende Fault & Fan goed te krijgen.
 
Ik heb nergens beweert dat je het daarmee in orde kunt krijgen. Blijkbaar doet dat het niet. Dat is jammer; ik heb geen andere tips of oplossing die je kunt proberen.
Evt. kun je kijken wat er gebeurt als je de switch reset naar factory defaults[...]

Hopelijk reageert iemand anders nog.

Tijs.
 
Lijkt mij helemaal niet gerelateerd aan de fans: Ik heb ook een procurve en daar staat de Fan status ook op groen ("groen is goed") en geen Fault.
Log in op de procurve en kijk naar gemelde errors (lijn-errors, jibbering, ...) Als je die cleart/acknowledget dan is waarschijnlijk dit waarschuwingslichtje ook uit, maar nog beter is even goed na te kijken welke poort(en) de errors veroorzaken en eerst die problemen op te lossen.

Tijs.


Ik heb de switch al geheel reset... daarom kom ik nu ook de switch in, nooit eerder in geweest!

"""

Tijs.

De Fault staat te knipperen, ook de (wat dus normaal groen moet branden) FAN staat groen te knipperen.

Ik ben nog niet eerder in de switch geweest. Ik heb wel eens opgezocht naar het standaard ip. ip reeks vast gezet in windows bijvoorbeeld 192.168.2.12 naar switch 192.168.2.10 en er proberen in te komen (met de zelfde ip reeks). maar tot nu toe nog niks.

Wat is het standaard ip adres van die switch... De switch staat ook niet op DHCP, in mijn router kom ik het ip adres niet tegen

""""
 
Ik zie dan 2 manieren:
a. Via console kabel (die methode werkt altijd, zie handleiding)
b. Via een arp entry in de arp tabel van je pc, waar je het mac adres dat op de switch staat (sticker) koppelt aan een vrij in adres in de reeks van het ip netwerk van de pc. Doe maar eens arp /? in een cmd venster. Dit werkt niet altijd.

Overigens vraag ik me dan wel af waar die java melding dan vandaan kwam?

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan