Outlook 2013 laat mail ouder dan 3 weken niet zien

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bornetto

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2009
Berichten
289
Beste forum-leden,

Sinds kort heb ik op de computer van mijn vrouw office 365 gezet, en dus ook outlook. Nergens problemen alleen alle mail ouder dan 3 weken wordt niet (meer) weergegeven.
Deze mail staat echter wel gewoon in de webversie van outlook, de mailtjes zijn dus niet weg. Zelf gebruik ik ook outlook 2013 (office 365). Uiteraard op een andere computer en met een ander account, en daar heb ik het probleem niet.
Het hele www al afgezocht, en daar is te vinden dat ik niet de enige ben. Een echte oplossing ben ik alleen nog niet tegengekomen. Wanneer er een map wordt aangeklikt staan er alleen de meest recente mails. Op haar vorige laptop zat outlook 2010 en geen enkel probleem. Het account is trouwens @outlook.com

De computer is een (nagelnieuwe) HP Pavilion 10x2 10-J000ND met W8.

Gr, Rob
 
Waarschijnlijk staat je account in "caching" mode, en daar kun je aangeven tot hoe ver terug je kunt kijken (beter gezegd: Tot hoever terug er gecached wordt).
Je kunt ook verder zoeken in de tijd, maar dan gaat het online verder (namelijk dan namelijk rechtstreeks aan de Exchange server gevraagd die bij Microsoft staat).

Start Configuratiescherm (= control.exe ), zet de weergave op Kleine pictogrammen en zoek de e-mail optie. Dubbelklik erop.
Ga naar Profielen en kies Wijzigen.
Je zult dan vanzelf zien dát er gecached wordt en een horizontale schuifbalk die weergeeft tot hoever terug je wilt cachen. Schuif die naar rechts totdat je een tijdsvenster hebt dat naar jouw smaak is.
[Ik heb zelf 6 maanden aangehouden, maar misschien wil jij juist meer of juist minder.]
Als ik het goed gezien heb kun je eventueel de hele mailbox cachen (dus een onbeperkt tijdvak cachen), als je de pointer op de schuifbalk helemaal rechts neerzet.

Voor een beeld bij wat ik hier boven schrijf: Configure Cached Exchange Mode (in het Engels, overigens, maar met plaatjes).
Wat de gevolgen zijn van zo'n cached periode en hoe je (bijv.) toch verder in de tijd kunt terugkijken staat hier (ook in het Engels).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Tijs, je bent weer geweldig. Opgelost!
Een fijne avond nog.

Gr, Rob
 
Graag gedaan.

Geef nog wel even deze vraag de status opgelost, zodat bekend is dat er geen antwoorden meer gegeven hoeven worden.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan