Via keuzemenu het selecteren van een woning (vergelijkbaar zoals bv autotrader).

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjaan7696

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 jul 2015
Berichten
2
Via Do While en If statements geprobeerd een selectie te maken uit de verschillende woningen die voldoen aan de opgegeven eisen. Hier kom ik helaas nog niet uit. Iemand tips en tricks om dit wel voor elkaar te krijgen? (excel 2013)

In de bijlage vereenvoudige versie van de excel file. Bekijk bijlage Test Tool.xlsm
 
Sjaan,

Is dit ongeveer wat je zoekt?
Ik heb je database even gekanteld dat zoekt voor mij wat makkelijker en ik heb voor je criteria velden
de cel gekoppeld aan de lijsten die je al had gemaakt.
Dit is een basis programma, ik heb dus nog niets gedaan met het gedefinieerde formulier.

Bekijk bijlage HelpMijZoekWoning.xlsm

Veel Succes.
 
Beste Els, ten eerste bedankt voor je voorbeeld! Dit is inderdaad waar ik naar opzoek ben.

Er zit ergens nog wel een schoonheidsbugje welke ik niet zie:
bij het resultaat staat onder het kopje 'Gevonden woning(en)' het oppervlakte resultaat en bij 'Oppervlakte' 0...

Zou dit nog aan te passen zijn, dan kan ik dit voorbeeld doorvertalen naar mijn database.
 
Beste,

Vervang een deel van de code door deze code :
Code:
'Doorloop de database en onthoud de woning als de criteria overeenkomen.
With Sheets("Database").Range("A2")
    Do While .Offset(nRegelteller, 0) <> ""
        If aCriteria(0) = "?" Or .Offset(nRegelteller, 1) >= aCriteria(0) Then
            If aCriteria(1) = "?" Or aCriteria(1) = .Offset(nRegelteller, 2) Then
                If aCriteria(2) = "?" Or aCriteria(2) = .Offset(nRegelteller, 3) Then
                    If aCriteria(3) = "?" Or aCriteria(3) = .Offset(nRegelteller, 4) Then
 [COLOR="#FF0000"]                       aWoningLijst(nLoper).WoningNaam = .Offset(nRegelteller, 0)
                        aWoningLijst(nLoper).WoningOpp = .Offset(nRegelteller, 1)[/COLOR]
                        aWoningLijst(nLoper).WoningType = .Offset(nRegelteller, 2)
                        aWoningLijst(nLoper).WoningDak = .Offset(nRegelteller, 3)
                        aWoningLijst(nLoper).WoningGelegen = .Offset(nRegelteller, 4)
                        nLoper = nLoper + 1
                    End If
                End If
            End If
        End If
        nRegelteller = nRegelteller + 1
    Loop
End With
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan