Win7 gratis updaten naar Win10 ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanFilarski

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2014
Berichten
632
Hallo,

Is Microsoft gek geworden, kun je momenteel je Win7 gratis updaten naar Win10?

En is dat dan met behoud van je huidige bestanden en eigen stuff dat op je machine staat?

Als dat zo is wordt ik hebberig, waar, hoe kun je deze update "halen"?

Of zitten er toch weer addertjes onder het gras?

MVG
Jan Filarski
 
Als je een legale windows 7 versie hebt: ja.

In hoeverre je volledig alles kunt behouden moeten we nog een paar dagen wachten om dat exact te weten. In de meeste gevallen kan dat wel, maar er zijn wel wat grensgevallen waar het niet zomaar volledig kan (heeft vooral te maken met hoe windows 7 en windows 10 omgaan met bestandsstructuren)

Dus om je zeker antwoord te kunnen geven moet je nog een week wachten tot dat de beperkingen officieel bekend gemaakt worden. Upgraden is overigens alleen het eerste jaar gratis.

En microsoft heeft gewoon last van de slechte reputatie van windows 8. Na bijna 3 jaar heeft nog geen 20% van de mensen op de wereld windows 8 en nog 60% van de mensen windows 7. Als dat met windows 10 weer gebeurt hebben ze miljarden aan investering weggegooid.
 
Hallo,

Is Microsoft gek geworden, kun je momenteel je Win7 gratis updaten naar Win10?

En is dat dan met behoud van je huidige bestanden en eigen stuff dat op je machine staat?

Als dat zo is wordt ik hebberig, waar, hoe kun je deze update "halen"?

Of zitten er toch weer addertjes onder het gras?

MVG
Jan Filarski

Deze update komt via windows update. Als je die up to date houdt krijg je vanzelf het icoontje naast je klok. Daarop klikken en je kan windows 10 gratis reserveren. Mits zoals al is gezegd je een legale versie hebt van windows 7, windows 8. Enkele versies uitgesloten!!!!
 
Hallo Jackall

Nou, ik ben benieuwd. Ik zal nog 2 weken wachten, alvorens ik weer aan de bel trek. Alvast bedankt

MVG
Jan Filarski
 
En op dat icoontje zit ik nu dus te wachten.
Ik had een (niet zo heel erg) legale versie van win8.1 zag daarop inderdaad dat icoontje om te reserveren.
Nu heb ik mijn pc hersteld naar de legale win7 versie en alle updates geïnstalleerd.
Komt dat icoontje nog? Want ik heb ook begrepen dat morgen (29-07) al de grote dag is.
Via de site van micorsoft kom ik er ook niet helemaal uit.
Iemand een idee wat ik nu het beste kan doen?
 
installeer ook alle optionele downloads mocht je dat niet gedaan hebben
 
Ben ik inderdaad nog steeds mee bezig. Voorlopig blijven er nog nieuwe updates komen.
En dan geeft ie aan dat alle updates zijn geïnstalleerd, komen er na een nieuwe opstart weer nieuwe.
EN dan weer...... en weer......
 
Ik heb ook een update gedaan.Ik was een windows 7 kwijt en kon het niet repareren op geen enkele mannier.
Ik heb ook een gratis update gedaan naar linux.Het is hun eigen schuld maar windows vermindert en de opmars van appel en linux is echt vooruit aan het gaan.
Dan nog te zwijgen over google os die ooit op desktops zal komen.androide kijkt te veel naar "microsoft" en is na versie 2.3 een ramp geworden(twee gsm gekocht bij nader inzien had ik beter een appel gekocht).

De versie win10 heb ik nog niet gezien maar :
Ik betwijfel het te installeren als men geen ssd aanbieden met een hardcopy of een cd/dvd of usb met hardcopy aanlevert (niet wijzigbare editie waar je naar kan terug grijpen).
 
Ik heb zonet de upgrade gedaan van win7 naar win10, maar ik denk niet dat er veel voordeel te behalen is als u nu tevreden bent met windows 7.
Ik bespeur niet een echte versnelling t.o.v. win7, dus daar hoeft u het niet voor te doen.
De interface is weliswaar beter dan die van windows 8, maar voor gewoon PC-gebruik nog steeds niet om over naar huis te schrijven.

Als u nu windows 8 had dan is windows 10 een aanrader. Windows 10 is ook leuk als u een pc/laptop heeft met een touch screen.
Maar als u een gewone PC heeft, blijf dan maar lekker bij windows 7.
 
Ik draai nu windows 8.1.
Ik kan dus 1 jaar gratis updaten naar windows 10. En als ik dat doe, en met 1,5 jaar beslis dat ik windows opnieuw wil installeren, betekend dat dan dat ik maximaal windows 8.1 kan installeren?
 
Windows 8 opnieuw installeren kan natuurlijk altijd, vooropgesteld dat u een installatie dvd heeft met een geldige licentiecode. Een upgrade daarna dan weer naar windows 10 zou, volgens de huidige berichtgeving, tot volgend jaar augustus gratis kunnen.

Maar veel eenvoudiger is het natuurlijk om, nadat er geupgrade is naar windows 10, om dan een system backup te maken (of een kopie van de partitie waar windows 10 staat) en die dan weer terug te zetten als dat nodig is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan