Calibre

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nellekuh

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2010
Berichten
60
Ik gebruik naar alle tevredenheid calibre.

Maar..... een ijverig "mannetje" wilde me blij maken met tig boeken en die heeft hij ingelezen. Maar nu blijkt mijn bibliotheek een rommeltje. In verschillende subdirs van schrijvers staan dubbele mappen waarvan in eentje ervan geen epub bestand staat maar wel jpg rn opf. Als die gekoppeld is aan mijn calibre kan ik dus geen boek lezen. maar in de andere dir staat wel een complete set met epub en jpg en opf bestand


Handmatig uitzoeken is een heeeeeel karwei. Ijverig mannetje zegt alles verwijderen en opnieuw inlezen. maar dat verdwijnt probleem niet. Want ik kan niet zien welke de foute/incomplete versie is van een bepaald boek en welke niet. Dan kan ik alleen zien in verkenner.

Dat ijverige mannetje komt nu in het vervolg niet meer op de koffie :evil: maar heeft iemand een tip?

Kan ik in dos een batchbestand maken dat controleert welke dir in de calibre bibliotheek GEEN epubbestand heeft? Of iets anders?

Duizenden boeken................... honderden ergenissen.

Ben benieuwd of iemand me kan en wil helpen
Nelleke
 
Als je je bibliotheek naar je hand wilt zetten is er maar één oplossing, alles manueel invoeren en/of aanpassen. :)
 
De Calibre bibliotheek is een SQL Lite database. Dat ga je met een batch procedure niet redden. Daar zou een programma voor geschreven moeten worden maar dan heb je ook de database definitie nodig. Dat gaat 'm niet worden denk ik.

Als je er een backup van hebt zou ik die terug zetten.
 
de database kun je opnieuw creëren... je kunt in principe prima alle directories zonder een epub bestand isoleren en dan de database opnieuw doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan