Waarom is modden op de xbox 360 illegaal en op de PS3 niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Femke13

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2015
Berichten
63
waarom is dat op de xbox 360 illegaal? bijvoorbeeld een save game te installeren? Ik vraag WAAROM niet HOE dat moet!
 
Modden mag bij ze allebei mits je de mod niet online verspreid of met als doel voor illegale gedownloade games erop te spelen. Jij mag bijvoorbeeld je ps3/xbox modden. Volkomen legaal maar in de PSN/XBOX Live overeenkomst (Ben je mee akkoord gegaan bij het aanmaken van je account). Staat dat het niet mag dus je kan niet meer online spelen. Hoe het modden van xbox of modden van ps3 in zijn werk gaat weet ik niet.
 
Laatst bewerkt:
Enerzijds gaat het om gebruikersvoorwaarden en die mag je fabrikant vaststellen. Door gebruik te maken van het apparaat ga je akkoord met deze voorwaarden.

Wat mods illegaal kan maken (Amerikaans recht) is dat het, om een mod te kunnen schrijven, vaak nodig is een (deel) van de code/apparaat te reverse engineeren. En dat is bij wet dus verboden.
 
Modden mag bij ze allebei mits je de mod niet online verspreid of met als doel voor illegale gedownloade games erop te spelen. Jij mag bijvoorbeeld je ps3/xbox modden. Volkomen legaal maar in de PSN/XBOX Live overeenkomst (Ben je mee akkoord gegaan bij het aanmaken van je account). Staat dat het niet mag dus je kan niet meer online spelen. Hoe het modden van xbox of modden van ps3 in zijn werk gaat weet ik niet.
Want ik had gehoord dat je je Xbox eerst helemaal moest ombouwen ofzo en dat dat wel mocht maar dan niet games spelen met een mod
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan