HP Deskjet 6840 Windows 8.1 driver + andere driver vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Satangel

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2006
Berichten
352
Ben op zoek naar de Windows 8.1 64 bit driver van de HP Deskjet 6840. Jammer genoeg lijkt de officiële site enkel tot Windows 8 te ondersteunen, en zelfs die is eigenlijk gewoon zoeken via Windows Update.
Ik heb dit geprobeerd maar na een half uur zoeken gaf ie nog niets van resultaat (het leek zelf of ie nooit effectief zocht, dat ie gwn vast zat)

De printer is aangesloten op een NAS via USB. Mijn PC kan perfect de NAS bereiken en ziet de printer daar, hij kan er gewoon niet mee communiceren.

Mijn broer heeft trouwens ook een W8.1 64bit en daar kan ie wel al perfect printen, hij weet alleen niet meer hoe hij het gedaan heeft (mss werkte Windows Update wel bij hem?)
Kan ik die drivers op 1 of andere manier extracten van zijn PC?

Bedankt!
 
Mijn vermoeden is dat het eerder in de NAS ( print-server ) zit dan in Windows Update, een Win8 driver werkt ook onder Win8.1.
Ik zou dus eerst de NAS-instellingen na lopen.
Testen doe je door de printer rechtstreeks aan de pc te hangen of ( indien mogelijk ) direct aan je router als je hem als netwerkprinter wilt gebruiken.
 
Mijn vermoeden is dat het eerder in de NAS ( print-server ) zit dan in Windows Update, een Win8 driver werkt ook onder Win8.1.
Ik zou dus eerst de NAS-instellingen na lopen.
Testen doe je door de printer rechtstreeks aan de pc te hangen of ( indien mogelijk ) direct aan je router als je hem als netwerkprinter wilt gebruiken.
Alles staat goed bij de NAS, er zijn niet veel opties dus er kan niet veel mislopen. Vind het gewoon vreemd dat het bij de ene Windows 8.1 wel werkt, en bij de andere niet.

Kan ik drivers extracten van de ene Windows 8.1 en die overzetten naar de andere?
 
Geen idee, je zult die driver-bestanden toch moeten installeren.
Mag toch aannemen dat de driver voor beide pc's hetzelfde versie-nummer betreft en beide pc's volledig ge-update zijn..?
Mogelijk een firewall-probleem ...ik roep maar wat...valt niet mee er een logische verklaring voor te bedenken als je niet kunt zien wat er gebeurd. :eek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan