van excell naar calc

Status
Niet open voor verdere reacties.

drsjoe

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jul 2015
Berichten
3
LS
ik heb een beveiligde sheet met macro in excell, waar alles gewoon goed gaat maar ik wil graag naar calc.
in die excell sheet zijn er formule cellen die ik moet openen voor wijzigingen dmv :
esc,esc,f2, dan kan ik wijzigen en sluit af met esc esc
en andere cellen ( waar een optelling of aftrekking wordt verrekend) met :
enter, - getal of +getal, sluiten met enter.
Open ik de sheet in calc, dan gaat het anders.
de beveiliging moet er geheel vanaf met als gevolg dat ik in de formulecel heel voorzichtig moet werken
en in de optelcel het bestaande en nieuwe getal zelf eerst moet uitrekenen om het dan in te vullen. Doe ik daar(100) bv -1 staat er ook -1 ipv 99
Dit kan gevaarlijk zijn als je niet oplet,
Kan dit in calc hetzelfde worden gedaan als in excell?
Ik hoop hier een antwoord te vinden.
Alvast bedankt
Sjoerd
 
Volgens mij moet je is kijken bij extra's en dan macro's klopt het als ik het goed lees dat de bedoeling van de macro is dat het in dat veld 100 -1 uitrekent? . Bij mij werktte het gewoon als ik de formule zelf ingeef in de cel. Welke versie van excel heb je?
 
Laatst bewerkt:
dank voor reactie
ik ga dat onderzoeken.
ik heb excell 2013, goed werkend maar zonder licentie
het veld dat ik open en sluit met enter laat na opening bij excell na typen+1(dan gele cel) dat ook in dat veld zien , waarna na enter de optelling is uitgevoerd.
het veld dat opent met esc esc f2 wn sluit met esc laat na opening een aanpasbare formule zien,( dan gele cel) bv (A5+1,85) en 1,85 moet dan worden gewijzigd in de cel of werkbalk.
de niet geopende cellen kan je dan niet verzieken. bij calc is het nu of alles beveiligd of alles open
het gaat me dus om de beveiliging
 
Via extra > opties > Libre Office ( normaal bovenaan) > beveiliging kun je in het kader ernaast zien waar je beveiligingsniveau je hebt van zeer hoog tot laag denk dat die bij jou op laag moet staan op dit moment hé. Als je die hoger zet moet je het lukken
 
dank Thomas, ik ga het proberen en meld me later
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan