Wat is momenteel beste gratis AV programma ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

imkeren

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2011
Berichten
199
Ik gebruik momenteel 360 Total security. Ik heb enkele rare dingen meegemaakt, het AV programma was opeen bepaald ogenblik verdwenen ( uninstall ? ) en heb het terug moeten downloaden, ook waren mijn links in IE/Favorieten plots verdwenen. Verder lees ik dat er een bepaalde controverse bestaat over dit AV programma. Wat is momenteel het meest betrouwbare en beste AV programma ?

Imker
 
De meningen daar over zijn verdeeld.
Ik gebruik sinds jaar en dag avira en ben dik tevreden.
 
avcomparitives.org. Kun je zelf je mening vormen, aan de hand van de zeer uitgebreide testresultaten die daar vermeld staan.
 
Een expert raadde mij Avast aan van de gratis versies. Bevalt me prima. Ik installeer hem ook bij anderen, afgezien van het gemopper dat er geupdate moet worden... (gratis he....) werkt het allemaal probleemloos en heeft nog niemand een virus opgelopen op de pc.
 
Ik vind Kaspersky het heel erg goed doen en ben zeer tevreden.
 
meestal is avast free edition de oplossing voor dit soort vragen,maar uiteindelijk kiest ieder naar zijn mening wat de beste av is op het net ;)
 
kijk uit

Avast free is een fijne een gratis virusscanner die veel zorgen wegneemt.
Let wel op bij installeren hiervan dat je geen ongewenste progs mee installeert (zoals avast premium via een proefversie)
 
Ik gebruik momenteel 360 Total security.
Toch is deze volgens Abraham op het security.nl forum (=is een expert), een nog beter programma.
Ik ga me iig daar in verdiepen; ik heb jaren geleden op zijn advies ook de stap gemaakt naar Avast.
 
Het is best lastig de "beste" te kiezen. Wil je het hoogste percentage blokkings? Moet het gratis zijn? Maar wat als je pc stroperig traag wordt, performance dus? Er wordt volop getest, maar de uitkomsten zijn soms toch verschillend. Bovendien verandert de programmatuur voortdurend. Wie vandaag de beste is hoeft dat morgen niet te zijn.

Hier wat recente links:
https://www.av-test.org/en/news/new...rity-suites-put-to-the-test-under-windows-81/
http://www.topreviews.nl/anti-virus-software/de-beste-antivirus-software/
Deze gaf ik al:http://chart.av-comparatives.org/chart1.php
 
Ik gebruik Avast Free ook al een aardig poosje met daarnaast als firewall Online Armor free, en bevalt mij bijzonder goed.
Daarnaast draait bij mij ook nog Malwarebytes die dagelijks mijn systeem scanned op spyware en dergerlijke.

Nu gelijk even een vraag, ik heb mijn internet via Telfort lopen en kan nu als trouwe klant als extraatje kiezen tussen o.a. hun betaalde anti virus programma Telfort Veilig, maar nu dan gratis en volgens mij is dat F/Secure of ik kan kiezen om mijn mobiel data en bel abonnement te laten verdubbelen, dit heet bij hen combi voordeel.

Maar goed los daarvan, is mijn vraag is F/Secure nu beter dan wat ik nu heb?

Of kan ik net zo goed met mijn huidige beveiliging doorgaan.

p.s. Ik gebruik windows 7
 
Uit de test lees ik dat Avira net een streepje voor heeft op de rest.
Haalde ze bij de test allemaal er uit en minder false positive dan de rest.
Alleen is hij niet zo bekend als de amerikaanse antivirus programma's
 
Uit de test lees ik dat Avira net een streepje voor heeft op de rest.
Haalde ze bij de test allemaal er uit en minder false positive dan de rest.
Alleen is hij niet zo bekend als de amerikaanse antivirus programma's

Is dit een antwoordt op mijn vraag, of is dit niet voor mij bedoeld.
 
Ik gebruik geen Avira, maar Avast Free Antivirus.

Tot op heden bevalt deze mij wel.

Avira heb ik ook weleens geprobeerd, maar viel mij tegen, op een of andere manier deed deze niet wat ik er van verlangde.
 
Wat deed hij niet? Liet virussen ongemoeid? :d
Je hebt waarheden, halve waarheden en statistieken.
Dus:
Neem dat waar je je het prettigst bij voelt, dan komt het meestal wel goed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan