Paint draadloos scannen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuurke

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2002
Berichten
992
Windows 7, 64 bit. Canon MP560
Ik kan langs Paint dus wel vanaf mijn laptop draadloos printen maar niet scannen. De optie " scannen en camera" staat "grijs" en lijkt niet beschikbaar.

Langs mijn desktop (eveneens Windows 7, 64 bit) maar rechtstreeks met de printer verbonden, lukt dat wel.

Iets aan te doen ?
 
Vind ik dat stuurprogramma op de cd van de MP560 ?
Waarom is het stuurprogramma voor de printer dan wel door de wifi wel bruikbaar en niet dat van de scanner ?
 
Vroeger... had je daar een speciale driver/netwerktool voor nodig... (had ik ooit bij mijn 1e scanner)..
Zit ie er niet in of wordt ie niet ondersteund dan knoppen "grijs"...
 
Ik heb hier een Epson all in One en daarbij zijn er verschillende drivers voor zowel printer als scanner-functie.
Lijkt mij dat dit in jouw geval ook zo is aangezien de scan-functie "grijs" en niet selecteerbaar is.
Komt op mij over als een ontbrekend stuurprogramma....:rolleyes:
 
a. Over het netwerk kunnen printen is iets (heel) anders dan (ook) over het netwerk kunnen scannen.
b. Hier staat de nieuwste driver software van Canon voor jouw besturingssysteem en hier de gebruikerssoftware voor jouw besturingssysteem en hier de NL handleiding.

Lijkt mij dat je de driver-software en (daarna) Canon IJ Network Scan Utility en MP Navigator EX moet installeren van de gebruikerssoftware om ook maar iets met "scannen over het netwerk" te kunnen doen. De Canon IJ Network Scan Utility moet de MP560 aangeven als verbonden (dus zorg ervoor dat hij dat doet).

Wat jij wilt lijkt te kunnen met de juiste software geïnstalleerd. Zie de gelinkte handleiding, pagina 719 ("Scannen met WIA-stuurprogramma").
Overigens kan je ook vanaf de printer zelf naar je computer scannen over het netwerk, pagina 43 ("Gescande gegevens doorsturen naar de computer").

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Enkel de handleiding lijkt niet beschikbaar.
Heb nog een vraagje: ik kan dus wel rechtstreeks scannen vanaf mijn laptop langs het draadloos netwerk, moet ik dan nog die driver en gebruikerssoftware voor mijn besturingssysteem installeren om met Paint te kunnen scannen ?

Alleszins bedankt voor jullie inlichtingen.
 
Zover ik kan nagaan moet je beetje alles installeren, dus drivers en minstens de Canon IJ netwerk hulpprogramma en dat EX programma.

Scannen zou (als je alles hebt geïnstalleerd en ingesteld) ook met Paint moeten kunnen, via WIA.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Vooraleer over te gaan tot de installatie van deze driver:
MP560 series MP Driver v. 1.06 (Windows 10/10 x64/8.1/8.1 x64/8/8 x64/7/7 x64/Vista/Vista64/XP)
en na te gaan of ik correct wordt begrepen en ook of ik het goed begrijp:

Ik kan dus vanaf mijn desktop (rechtstreeks verbonden met net en printer), zowel scannen met Canon printer en ook met paint. Alhoewel de teksten (letters) te groot zijn om bvb per email te worden verstuurd. Dat ligt waarschijnlijk aan mij...
Met de laptop (wifi verbinding) scannen gaat wel met Canon en dus niet met paint. Dus, als ik deze driver installeer zou paint eveneens moeten kunnen scannen ? Of is er nog een andere software die ik moet installeren, zoals aangeduid door dntis:
Lijkt mij dat je de driver-software en (daarna) Canon IJ Network Scan Utility en MP Navigator EX moet installeren van de gebruikerssoftware om ook maar iets met "scannen over het netwerk" te kunnen doen. De Canon IJ Network Scan Utility moet de MP560 aangeven als verbonden (dus zorg ervoor dat hij dat doet).
 
Zoals al vanaf de eerste posting duidelijk is heb ik die printer zelf niet.

Ik heb genoeg uitgezocht om je een goede kans te geven het werkend te krijgen op de manier zoals jij wilt.
Bedenk hierbij
a. Dat alle informatie uit de handleiding hierbij is meegenomen. [Dit had je zelf ook kunnen doen!]
b. Verder alle reeds aanwezige kennis van Canon inkjetprinters (in netwerk-omgeving) is vermeld (vooral het Canon IJ netwerkprogramma).
c. Het installeren van software uit betrouwbare bron is (normaal gesproken) niet schadelijk en ook weer te deïnstalleren ook

Dus, onder de streep, wat let je om gewoon aan de slag te gaan met de tips?

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan