Edge, Links op desktop zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

ldries46

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Berichten
446
Net als in de IE met de menuoptie verzenden wil ik in Edge graag de mogelijk hebben om een link naar de pagina die op dat moment in het venster staat op de desktop te zetten. De favorieten zijn voor mij geen optie omdat ik die links gegroepeerd in een aantal folders op mijn desktop heb staan.
Is dit mogelijk en hoe dan?
 
Je kunt ook de link gewoon slepen in de juiste map op je bureaublad.
Sleep het icoontje direct links van de url in de adresbalk naar de map waar je de snelkoppeling wilt hebben.
[Dat icoontje kan wisselen per website, bijv. als het een beveiligde verbinding is (dan staat daar een slotje).]

Zie bijlage voor een voorbeeld van dat te slepen icoontje [vanuit Firefox maar werkt zo in elke browser.]

Tijs.
 

Bijlagen

  • Shortcut_weblink.PNG
    Shortcut_weblink.PNG
    25,1 KB · Weergaven: 129
Laatst bewerkt:
Zoals te zien op het plaatje van Edge staat er in de adresbalk geen icoon. Waar die wel staat kan je er alleen net vernster mee verschuiven. Aan het plaatje te zien dat jij meestuurde is dat IE11 en niet Ege
 

Bijlagen

  • screen.jpg
    screen.jpg
    97,5 KB · Weergaven: 94
Sleep dan eens het gedeelte dat begint met helpmij.nl naar een map? Selecteer niets van de adresregel / klik niet in de adresregel, vooraf, dus maak het 1 (vloeiende) operatie, niet 2.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Dat heb ik ook al geprobeerd. Dat is de adresbalk. Als je die aanklik wordt er geheel of gedeeltelijk geselecteerd maar verslepen gaat niet
 
Klik de adresbalk niet aan (dat schreef ik al), maar druk de linkermuisknop in als die boven helpmij.nl hangt en sleep dan naar een geopende map en laat de linkermuisknop dan pas los.
Geen 100% zekerheid dat dit werkt, maar lijkt me de meest logische vervanging van wat in andere browsers werkt.

Tijs.
 
Zo had ik het ook gedaan maar omdat het de adresbalk is en dus een invoervak werkt dat niet. Ik heb het overgens nog een keer geprobeerd
 
Jammer/sorry dat de gegeven tips niet gewerkt hebben.

Ik zal zelf weer reageren zodra ik mijn W10 laptop uit de opslag heb gehaald en Edge opgestart. Dat kan gerust morgenavond pas zijn.

Hopelijk reageert dus iemand anders ondertussen met de gouden tip.

Tijs.
 
Alvast: Zie deze link
Je zou daaruit het idee krijgen dat het opslaan van geopende pagina's als link in een map niet kan in Edge, en dat je daarvoor moet uitwijken naar Internet Explorer 11, die ook beschikbaar is in W10. Mogelijk kun je wel iets via "de drie puntjes" ("...") in de rechter bovenhoek van Edge, maar ik heb daar een hard hoofd over.

Als alles klopt (dat verifieer ik als ik mijn eigen laptop beschikbaar heb, maar jij kunt natuurlijk ook alvast kijken), dan is dat wel een erg 'domme' vermindering van de mogelijkheden in Edge t.o.v. andere browsers (zoals IE10, Opera, Firefox, ...)

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb inmiddels via de feedback mogelijkheid dit punt ook aan Microsoft gemeld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan