L2TP/IPsec verbining met Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

FerronN

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 aug 2015
Berichten
1
Hallo,

Sinds kort gebruik ik L2TP/IPsec protocol om vpn verbinding te maken met mijn nas. Ik gebruik hierbij een vooraf gedeelde sleutel.
Op mijn android telefoon werkt dit prima als ik L2TP/IPSEC PSK kies als "type". Nu heb ik op windows de adapterinstellingen aangepast dat ik een vooraf gedeelde sleutel gebruik, maar het wil niet werken.
Iemand een idee? Ik hoor het graag.
 
Meer informatie lijkt me zinvol:
a. Ik neem aan dat je bedoelt dat je van op je thuisnetwerk de VPN verbinding maakt (zowel op android als op laptop/pc)? Dus niet 'buiten de deur'?
b. Indien ja op a.: Zijn beide apparaten aan dezelfde (draadloze/bedrade) router verbonden?
c. Indien nee op a.: Hoe zit het dan wel m.b.t. toegang tot (thuis-)netwerk en Internet voor beide apparaten? En wat heb je in je (provider-)routermodem allemaal lopen aanpassen om VPN verbinding van buiten mogelijk te maken naar de NAS?
d. Begrijpen we goed dat het op W10 wél ooit gewerkt heeft? Wat is het verschil met (de instellingen) van nu? Een schermafdruk van vóór en na zou mogelijk wat duidelijk maken.

Niet dat ik je kan helpen, waarschijnlijk, maar bovenstaande informatie is wel zinvol voor de helpers hier.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan