Beeld van laptop moeilijk te zien

Status
Niet open voor verdere reacties.

bekend2

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2007
Berichten
112
Hallo,
Ik heb een laptop of notebook van het merk Acer type Aspire 5542. Ik heb Windows 10 erop gezet en alles werkt(e) perfect. Alleen heb ik sinds enkele dagen dat na het opstarten het beeld af en toe kuren vertoont. Het beeld heeft een zwarte kleur maar als je goed kijkt zie je het juiste beeld er doorheen. Je hoort bij het opstarten geen vreemde piepjes of wat dan ook wat er op zou kunnen duiden dat er iets mis is. Tik je de startknop nog een keer aan dan komt een perfect beeld te voorschijn. Het is nu (na de 29ste juli) 2x gebeurd en ik zou eigenlijk wel van dit verschijnsel af willen. Iemand een idee?
 
Start hij dan niet op in een energie besparende modus, gedimd scherm?
Kijk eens bij die instellingen.
 
Dank voor de suggestie. Ik heb nog even gecontroleerd. Had gekund maar helaas, dat is het niet.
 
Lijkt mij meer de inverter of de blacklight, is het een wat oudere met een echte soort tl erin?
Indien je er een lamp op laat schijnen is het dan wat duidelijker?
 
Hij zal zo'n 5 jaar oud zijn. Het euvel heeft zich nooit eerder voorgedaan. Zou het kunnen komen doordat ik Windows 10 erop heb gezet of heeft dat er niets mee te maken. Het doet zich nu voor iedere keer als ik hem opstart dus ik kon het beeldscherm goed controleren met een zaklamp. En ja,
met de zaklamp erop is de ondergrond duidelijker zichtbaar (zonder zie je het bijna niet).
 
Hallo

Nog nooit meegemaakt dat of een lamp of een invertor deze symptomen vertoond.

Ofwel zijn ze defekt , en werken ze niet , of ze werken korrekt. (uiteraard mag je deze mogelijkheid niet uitsluiten , en in het achterhoofd houden)

Ik gok eerder op ...

--> 1 Losgekomen of vervuilde kontakten connector "flatcable" motherboard <--> invertor/t.f.t. paneel (motherboardzijde).

Probeer eens of deze een paar maal voorzichtig in/uitpluggen helpt ... (motherboardzijde) t.f.t. connector is meestal nog eens extra geborgd met hittebestendige tape (kapton oranjekleurig)

--> 2 Verkeerd initialiseren videohardware , met hopelijk voor u slechts een softwareprobleem. (videokaart driver o.i.d. ...)

Peter
 
Nou, ik pruts toch eigenlijk liever aan een desktop. Maar, ik ga eerst Windows 10 er opnieuw opzetten
(een clean install dit keer) en hoop dat het dan is opgelost (slaat misschien nergens op, maar de wonderen
zijn de wereld nog niet uit denk ik dan). In ieder geval bedankt voor de adviezen. Als het opnieuw installeren
toevallig tot gevolg heeft dat het "probleem" is opgelost dan zal ik het melden.
 
Ik heb de clean install van Windows 10 uitgevoerd. Helaas hetzelfde resultaat.
Daarna maar weer een image van Window 7 teruggezet.
Talloze malen opnieuw opgestard om te testen.
Geen enkel probleem.
Het zit hem dus kennelijk in Windows 10.
Voor mij een raadsel.
Wie het weet mag het zeggen.
Met dank voor alle reacties.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan