• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Een dynamische planning maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

TSeger

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 aug 2015
Berichten
2
Hallo,

Ik moet voor mijn werk een planning maken. In de lijst komen cliënten, die voor 31-12-2-15 bezocht moeten worden. Ik wil de planning per week maken. De cliëntenlijst kan ondertussen wijzigen. Daarom moet de planning dynamisch blijven en kan ik de weeknummer niet hard invoeren.

Dus ik wil graag het weeknummer een x aantal maal herhalen en dan door met het volgende weeknummer. Dit zodat alle cliënten in 2015 nog worden bezocht. X= een dynamisch getal, op basis van het aantal resterende weken en aantal cliënten.

Bekijk bijlage Vraagstuk Excel.xlsx

Weet iemand de formule die ik in "B6" kan invullen en naar beneden kan slepen.
 
Ik weet niet zeker of ik je vraag goed begrepen heb, maar probeer deze formule eens:
Code:
=G$4+GEHEEL((RIJ()-6)/GEHEEL(G$7))
 
Laatst bewerkt:
Haha yesss

Volgens mij is dat hem... ik kende hem nog niet. Morgen gelijk ff op het werk testen....

enigste is dat ie doortelt tot 54, zal wel komen omdat het gemiddelde toch niet helemaal een rond getal is. Daar is mee te leven.:D

DANKJEWEL
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan