ik kan niet op een website komen

Status
Niet open voor verdere reacties.

keen61

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 aug 2015
Berichten
3
kom niet op een website

Goedenavond allen,

ik heb al langer dan 1 week een probleem met een website. Ik kan via mijn eigen internetverbinding niet op het site komen maar wel op andere sites,
en met andere internetverbindingen kan ik het wel. als ik het website in toets duurt het heel lang voordat
er wat komt en dan komt er een fout melding als:
Een verbindingspoging is mislukt omdat de verbonden party niet correct heeft geantwoord na een bepaalde tijd, of de gemaakte verbinding is mislukt omdat de verbonden host niet heeft geantwoord 91.195.118.167:80.

Ik gebruik altijd google chrome, maar op andere programma's werkt hij ook niet.

Zouden jullie mij hiermee kunnen helpen?


Groeten,,

Keen
 
Misschien handig als je de link naar de website hier neerzet? Kunnen wij ook eens kijken!
 
Inderdaad, beetje lastig te beoordelen zo als we niet weten om welke site het gaat. Wellicht ligt hij er gewoon uit.
 
Is eigenlijk een vraag voor je internet-provider.
Omdat ik vermoed dat die hetzelfde gaat vragen als eerste stappen zou ik in ieder geval de router(s) herstarten die tussen jouw pc/laptop en "Internet" in staan.
Levert dat niet (direct) resultaat, dan contact opnemen met je internet-provider.

PS: Ik ga er hier vanuit dat je Internet-verbinding niet 'volgepropt' is met downloads. Indien toch, dan eerst de computers die voor die downloads verantwoordelijk zijn uitzetten, de router(s) herstarten en dan weer gaan kijken of de genoemde website bereikbaar is.

Tijs.
 
Ik ook, probeer anders eens een traceroute via je commandline.
 
yep, het is gelukt dankjewell voor je informatie Tijs(Y)
 
Vul de DNS servers van je provider, Google of OpenDNS in om te kijken of het probleem aan je DNS server ligt.
Combineer [windowstoets & r] => typ: control ncpa.cpl
Rechtsklik de bestaande verbinding => Eigenschappen
Selecteer Internet Protocol Versie 4 (TCP/IPv4) en klik op Eigenschappen
Klik op De volgende DNS-serveradressen gebruiken:
Vul de DNS server van je provider in, welke je hier kunt vinden

Hier vind je de IPadressen van OpenDNS en hier van Google
 
@dorado:
a. Het probleem is al opgelost.
b. Je zet dezelfde 'oplossing' (zie c.) in beide discussiedraden neer. Dat is dubbelop.
c. Het probleem zit niet in DNS, want het citaat in de startposting van de TS geeft het geresolvede ip-adres van de website gewoon weer.

Tijs.
 
@Tijs
Dank weer voor je opbouwende kritiek.
Ik had niet gezien dat het solved is.
 
Zet eens IPv6 uit, al dan via Windows als via een addon voor je browser. Zal me niks verbazen dat het misschien wel eens met IPV6 heeft te maken.
 
Zet eens IPv6 uit, al dan via Windows als via een addon voor je browser. Zal me niks verbazen dat het misschien wel eens met IPV6 heeft te maken.

Dat zou heel goe dmogelijk kunnen zijn!
Wat is je provider? Als de website geen IPv6 ondersteund en jij hebt via je provider wel IPv6, dan kan jij die website niet zien.

Wij hebben dit gehad met een aantal personen die de website van mijn man niet konden zien, nadat ik was overgestapt naar een andere hosting.
Bleek dat die nieuwe hosting iets niet had ingesteld m.b.t. IPv6 en daarom konden zij de website niet zien.
Ik wel want KPN is mijn provider en ondersteund alleen IPv4.

Dus, de maker van de website moet op de hoogte gesteld worden en die moet dan aan zijn hosting vragen of zijn website wel IPv6 ready is.
Zo niet, dan moet hij dat instellen. Dat kan je zelf niet.
 
Voor het archief: topic is opgelost, dubbelpost is samengevoegd en opgeruimd.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan