Traag met opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

multirobbert

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2010
Hallo allen,

Ik heb sinds vandaag Windows 10 en er valt me meteen een ding op: het opstarten gaat ontzettend traag. Tijdens het opstarten krijg ik, voordat ik mijn bureaublad zie, een zwart beeld voor een tijdje. Daarna wordt dan eindelijk mijn bureaublad geladen, maar ik zie dan alleen het prullenbak-icoon staan. De rest komt een minuut later pas... Iemand enig idee hoe dit komt en is iemand anders hier ook bekend mee?
Bij voorbaat dank.

Wat je moet doen is elk kwartier dat de pc/laptop volledig is opgestart (zodat je ook wat kun doen met de laptop) 'm herstarten. De updates worden dan geïnstalleerd.

Mijn ervaring is dat na zo'n 3 tot 4 keer herstarten (dus eigenlijk: 3 tot 4 keer updaten) de opstart 'snel' is.

Tijs.

Bedankt voor de snelle reactie! Ik zal jouw advies eens op gaan volgen.

In geval van quad core (of beetje minder), misschien opstarten, meer cores inschakelen? Maar misschien ook niet (!?).

Laatst bewerkt:
Het is sowieso verstandig zo min mogelijk op je bureaublad te hebben, veel snelkoppelingen en bestanden op je bureaublad kan het opstarten ook vertragen. Gooi het desnoods allemaal in een map.

Updates zijn overigens ook te installeren via windows update, hoef je niet perse je PC steeds voor opnieuw op te starten

Ik denk dat het wel de updates waren. M'n computer start nu in een razende tempo op! Bedankt voor jullie reacties!:thumb:

Het kan alsnog lonen het advies van GW2 op te volgen.
Een gedetailleerde uitleg kunt u hier vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan