Eigen router haalt Ziggo snelheid niet meer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MIT400

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2014
Berichten
20
Beste mensen,

Sinds gisteren behaald mijn TP-Link WR1043ND V1 de Ziggo snelheid van 120Mb niet meer. Deze snelheid behaalde hij echter eerder wel altijd. Als ik mijn laptop rechtstreeks op het modem aansluit behaal ik de volle 120Mb. De bekabeling is geheel CAT6, ik heb de router en modem beide al eens gereset. Ook heb ik enkel mijn router aangesloten en alle overige apparatuur los gekoppeld inclusief het wifi netwerk uitgeschakeld. Met de router behaal ik een snelheid van 80/90 Mb.

Heeft er iemand nog een tip?
 
Laatst bewerkt:
welke aansluiting heeft u het over die die snelheid niet haalt: de LAN of de Wifi?
Dat een wifi de maximale snelheid niet haalt is heel gebruikelijk. Dat komt door allerlei factoren zoals omgevingsstoringen, andere apparaten, etc.
 
welke aansluiting heeft u het over die die snelheid niet haalt: de LAN of de Wifi?
Dat een wifi de maximale snelheid niet haalt is heel gebruikelijk. Dat komt door allerlei factoren zoals omgevingsstoringen, andere apparaten, etc.


Mijn excuses, het gaat hier om de bekabelde verbinding.
 
De eerste actie lijkt mij dan om Ziggo te vragen een meting te doen.
Als dat toch de volle 120mb oplevert, dan zit het in de router en/of de aangesloten apparaten.
 
Het lijkt erop dat de updates van Ziggo niet geheel automatisch verloopt..
Ik zou echt de stekker van het modem uit de wandcontactdoos/stekkerblok halen en MINIMAAL een minuut wachten voor deze er weer in te steken ..
Ik kom er nu ook achter dat de mijne (weer) gereset moet worden ..

Succes!

EDIT: Ow wacht, je hebt een extra router achter het modem staan....Welk model is dat?
Je zult het achter de modem moeten zoeken, dus bij je zelf ..
 
Laatst bewerkt:
De router is Gigabit op zijn bedrade aansluitingen. Nu schrijf je dat je (bedraad) nu 80/90 mbit /s haalt.
Dat geeft mij het idee dat je pc nu niet met Gigabit snelheid maar met 100mbps met de TP-Link verbonden is.
Kijk dat na.
Indien inderdaad 100mbps ipv. Gigabit verbinding: Probeer eens Gigabit af te dwingen (in Apparaatbeheer, dubbelklikken op je bedrade verbinding en dan in tabblad Geavanceerd kijken naar (bijv.) iets als "Link speed" etc.)

Natuurlijk ga ik ervan uit dat je niet een 100mbps switch nog tussen je pc en de TP-Link hebt staan...

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
De router is Gigabit op zijn bedrade aansluitingen. Nu schrijf je dat je (bedraad) nu 80/90 mbit /s haalt.
Dat geeft mij het idee dat je pc nu niet met Gigabit snelheid maar met 100mbps met de TP-Link verbonden is.
Kijk dat na.
Indien inderdaad 100mbps ipv. Gigabit verbinding: Probeer eens Gigabit af te dwingen (in Apparaatbeheer, dubbelklikken op je bedrade verbinding en dan in tabblad Geavanceerd kijken naar (bijv.) iets als "Link speed" etc.)

Natuurlijk ga ik ervan uit dat je niet een 100mbps switch nog tussen je pc en de TP-Link hebt staan...

Tijs.

Dat kan ik inderdaad nog eens proberen. Wat vreemd is dat als ik het Ziggo modem weer om laat zetten naar Router en enkel deze gebruik zonder de TP Link dan behaal ik wel de volledige snelheid. Ook als ik dan de TP Link als switch eraan koppel behaal ik de volledige snelheid. Zet ik mijn Ziggo modem in Bridge mode(Modem mode) en plug de kabel in de WAN poort van de TP Link en vervolgens hang ik mijn laptop met een cat 6 kabel aan de TP Link behaal ik deze snelheid niet.

BTW het is ook met meerdere laptops.
 
Vreemd verhaal, check (wat ik al schreef) of je wel of niet Gigabit snelheid hebt met de TP-Link. Maar: Kijk ook op de TP-Link zelf na of die op zijn WAN verbinding wel Gigabit snelheid heeft.

Tijs.
 
Vreemd verhaal, check (wat ik al schreef) of je wel of niet Gigabit snelheid hebt met de TP-Link. Maar: Kijk ook op de TP-Link zelf na of die op zijn WAN verbinding wel Gigabit snelheid heeft.

Tijs.

Ja, ik zal het zomenteen even nakijken als ik thuis ben. Ik dacht inderdaad ook al dat de WAN interface niet op Gigabit stond, echter kan ik dit nergens instellen. Ook zal ik even kijken of mijn netwerkkaart niet naar 100Mb switch. Het heeft eerst wel altijd gewerkt dat is zo raar, er is niks veranderd.
 
Gevoelsmatig (juist omdat het met meerdere laptops zo is) zou ik vermoeden dat het met de WAN poort van de TP-Link te maken heeft.
Hopelijk zorgt je onderzoek voor uitsluitsel.

PS: Ik ga er natuurlijk wel vanuit dat je zuiver getest hebt, dus dat op het moment van testen niet een of ander apparaat een deel van de bandbreedte/snelheid opeet.
PS2: Ook kunnen de evt. upgrades naar W10 op laptops hier een rol in spelen, omdat W10 standaard updates "distribueert", niet alleen op het lokale netwerk maar ook naar Internet. Zie deze link

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan