newnext.me virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toronto

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2011
Berichten
27
Hallo,

Vanaf 2012 maak ik gebruik van Windows 7 Home Premium 64 bits. Sinds kort scheidt het programma, na er ongeveer een klein uur mee te hebben gewerkt, steeds mee uit. Het begint ermee dat het niet meer goed reageert op de muis en/of toetsenbord, onmiddellijk daarna wordt het scherm zwart en niet lang daarna wordt het blauw. Heeft iemand een idee waardoor dit veroorzaakt wordt en wat er aan gedaan kan worden?

Toronto
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En welke hardware wordt er gebruikt?
Lees m'n sig.
En de foutcode?
Alles stofvrij?
 
Reactie op Windows 7 Home Premium 64 bits

Door vakantie een wat vertraagde respons op de gegeven reacties naar aanleiding van mijn vraag, waarvoor alvast dank.

De computer is inderdaad stofvrij. Dit was reeds gebeurd toen ik ontdekte dat de temperatuur wat opliep. De gebruikte hardware is de volgende:


Video: Sapp 1 GB D5 X HD 6770
Processor: AMD FX-6100 3300 AM3 + Box
Voeding: OCZ ModXStream Pro 600W ATX2
Schijfstation: Samsung SH-222AB 22x SA bk B
Harddisk: SSD 128GB 175/415 M4 SA3CRU
Moederbord: Asro 970 EXTREME3 970 FRG SA
Geheugen: D3 8GB 1600-999 Vengeance K2 COR

Groet,

Toronto
 
Windows 7 Home Premium 64 bits

Ik weet eerlijk gezegd niet hoe ik kan zien wat de foutcode is. Hoe kom ik daar achter?

Het programma dat er mee stopt is Windows zelf, het maakt niet uit wel programma is op dat moment draai, Word, Spotify, Vlc of noem maar op, hij loopt na ongeveer een uur volledig vast, niks reageert dan meer, en binnen ongeveer een minuut wordt het scherm blauw en nog weer wat later zwart.

Groet,
Toronto
 
Toevoeging informatie

De code die op het blauwe scherm verschijnt is de volgende:

Stop: 0x000000F4 (0x0000000000000003, 0xFFFFFA8009484470, 0xFFFFFA8009484750, 0xFFFFF80003595E70
 
Hoe oud is de hardware (de hele pc)?
Probeer eens een sfc /scannow middels de opdrachtprompt.

mod edit:
Had je de vraag al op opgelost gezet?
Ik heb 'm weer op onopgelost gezet omdat je weer reageert.
 
Laatst bewerkt:
Window7 scheidt er mee uit

Hallo Mik Zjegger,

Dank dat je de vraag weer hebt geopend, want hij is nog niet opgelost. De sfc /scannow heeft niet het gewenste resultaat opgeleverd. De hardware/hele computer is drie jaar oud en zou het dus nog wel moeten doen. Een tweede harde schijf is circa anderhalf jaar later geïnstalleerd.

Wat ik al enige tijd onmiddellijk na het opstarten van de computer krijg te zien is een RunDLL popup venster met de tekst:

"C:\Users\Desktop\Name\AppData\Roaming\newnext.me\nengine.dll
Kan opgegeven module niet vinden"

Deze melding kan ik simpelweg wegklikken/negeren, waarna de computer gewoon functioneert. Zou dat nog een rol kunnen spelen?

Toronto
 
Ik denk het wel, het is waarschijnlijk achtergebleven door verwijderde software.
Het is te verwijderen/uitvinken door gebruik te maken van autoruns (gratis) (Eng).

Update:
Het is malware blijkt nu nuttige link met handleiding hoe je het kunt verwijderen (Eng) o.a. met Mbam (zie link in mijn handtekening).
Nog wat info.

Ik heb je onderwerp verplaatst van Win 7 naar de virus sectie.
 
Laatst bewerkt:
Windows opnieuw installeren

Ik heb alle aangereikte adviezen opgevolgd, maar helaas zonder succes. De computer blijft er mee stoppen na er een uur mee te hebben gewerkt.
Ik wil nu windows 7 Home Premium opnieuw installeren. Dat kan op verschillende manieren begrijp ik. Ik zou nu een systeeminstallatiekopie kunnen maken, maar die bevat mogelijk de oorzaak van het probleem dat ik wil oplossen. Ik kies dan ook liever voor de optie om Windows opnieuw te installeren, echter daarvoor wordt verwezen naar een installatieschijf. Die is bij de aankoop niet verstrekt. Ik beschik slechts over een op de kast weergegeven codenummer.

Kom ik, als ik het proces doorzet, uiteindelijk op een punt waar ik de code kan gebruiken in plaats van een installatieschijf of heb ik die laatste echt nodig?

Toronto
 
Windows 7 Home Premium

Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om Windows opnieuw te installeren, met alle tijdrovende acties die daarop volgen. Daarna was het probleem echter opgelost.
Dank voor alle reacties.

Groet,

Toronto
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan