hulp bij router achter modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

fcgrunn

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2004
Berichten
509
Hallo,

Ik heb een modem/router van ziggo een Cisco EPC 3928. Vanaf begin af aan al problemen met de wifi, deze valt vaak een keer weg, ook al zit ik er vlak naast. Heb ook al verschillende kanalen geprobeerd, maar dit werkt ook niet. Nu had ik nog een oude router liggen, een Linksys wrt54g, het is een oudere router, maar ik dacht als ik deze er tussen zet dat het signaal dan misschien wat sterker wordt. Ik heb deze aangekoppeld en gister had ik dus verbinding via de andere router, maar sinds vandaag geen internet meer via de losse router...

Nu heb ik er niet super veel verstand van, maar nu ik de router heb aangesloten, is het dan ook nodig om de wifi van ziggo modem uit te zetten? En nu ik losse router heb aangesloten en beveiligd moet ik dan verder ook nog iets instellen in de losse router?
 
Aller eerst kan een router een signaal niet versterken.
Het is een zender/ontvanger als alle andere routers.
Wel kun je hem op een plek zetten waar de ontvangst minder is.
Zelf heb ik het wifi deel van cisco uitgeschakeld.
De andere router heb ik dan hier op aangesloten, OP EEN VAN DE 4 POORTEN, niet die ene poort (up-link poort) die iets apart zit.

daisy+chain+2+routers.gif


In de Linksys wrt54g router moet je 2 zaken instellen.
Dit doe je door de Linksys via een van de 4 genoemde poorten aan je PC, laptop of wat dan ook aan te sluiten en wifi even uit te zetten.
Eerst het ipadres, dat moet in dezelfde range liggen als die cisco. Waarschijnlijk 192,168,1,x. Ik heb voor x 253 genomen.
Daarna de router even opnieuw opstarten om te kijken of hij daar nu op staat.
Als die instelling gelukt is vink je DHCP uit.

Nu kun je de linksys achter de sysco hangen en hij zou het moeten doen.
Ik ga er even van uit dat je ssid en wachtwoord ook ingesteld hebt en die weet.
 
Laat de Ziggo Cisco modem router als bridge werken en zet de radio ervan uit, hang de linksys eraan en kijk of het is verbeterd.

Heb de 3925 van ze, een onding qua wifi en zo ingesteld, heb er wel een dual-band Belkin achter hangen met een prima bereik.

Kijk met of 192.168.100.1, was van UPC, of 192.168.174.1, was/is van Ziggo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan