Processor keuze

Status
Niet open voor verdere reacties.

multirobbert

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2010
Laptop keuze

Hallo allen,

Zie post #9.

"Ik heb voor mijn opleiding een laptop nodig. Ik moet namelijk werken met AutoCAD 2016, en AutoCAD vraagt redelijk wat qua specs.
Verder moet de laptop geschikt zijn om mee te nemen in een rugtas. Ik moet namelijk veel reizen voor m'n opleiding. Grootte maakt niet uit, als het maar geen mini laptop is.
Ik heb het liefst dat de opslagruimte 1TB is, maar als dat niet uitkomt, dan is 500GB ook goed.
Mijn budget ligt rond de 400/500 euro.
Ik hoop dat jullie goede suggesties hebben."

Bij voorbaat dank.

Laatst bewerkt:
Budget?
Kijk naar een i3 of i5, die amd'tjes zijn niet echt energie zuinig en ook niet snel.

Budget ligt denk ik rond de 400/500 euro. Voor het programma AutoCAD moet ik een laptop kopen die dus minimaal een dual-core 3,0 GHz processor nodig heeft. Voldoet zo'n i3 daar ook aan? Ik heb namelijk een aantal i3's gezien die er niet aan voldeden.

I3 en I5 processoren zijn echt snel genoeg voor AutoCad en programma's als Inventor :)
Inderdaad sneller dan zo'n AMD quad core :)

Is die dualcore processor de enige systeem-eis..? Kan me bijna niet voorstellen, dat is nl. wel erg vrijblijvend en ongenuanceerd.

I.v.m. gewicht en leesbaarheid zou ik een schermdiagonaal van minimaal 14,4" tot max. 15,6" adviseren ( hoe groter, hoe zwaarder en beperkter in accu-duur maar moet wel werkbaar zijn, vandaar ).
Wat processor betreft eens met bovenstaande reacties, die AMD SoC's zijn bepaald niet snel en ook niet energie zuinig dus niet doen.

Gelet op bovenstaande even een selectie gemaakt met daarbij de opmerking dat Acer niet mijn voorkeur geniet ( i.v.m. kwaliteit / levensduur ) maar dat is jouw keuze.

Bedankt voor jullie reacties! Ik moet dus geen AMD nemen en ook geen Acer.

@Scrapheap Ik zal eens kijken naar op het linkje van jou. Thanks!

Budget ligt denk ik rond de 400/500 euro. Voor het programma AutoCAD moet ik een laptop kopen die dus minimaal een dual-core 3,0 GHz processor nodig heeft. Voldoet zo'n i3 daar ook aan? Ik heb namelijk een aantal i3's gezien die er niet aan voldeden.

Klopt maar die frequenties zijn helemaal niet zo belangrijk meer en het begrip "dual-core" is al verouderd, zou het eens aankaarten daar.
Die i5's zitten op turbo 2,7GHz, de i3's komen tot 1,9GHz en beide hebben 2 cores en 4 threads..

Heb altijd gedacht dat dat wel degelijk uitmaakte! Niet dus. Dan kan ik al uit een stuk meer laptops kiezen. :)

Hallo allen,

Ik heb voor mijn opleiding een laptop nodig. Ik moet namelijk werken met AutoCAD 2016, en AutoCAD vraagt redelijk wat qua specs.
Verder moet de laptop geschikt zijn om mee te nemen in een rugtas. Ik moet namelijk veel reizen voor m'n opleiding. Grootte maakt niet uit, als het maar geen mini laptop is.
Ik heb het liefst dat de opslagruimte 1TB is, maar als dat niet uitkomt, dan is 500GB ook goed.
Mijn budget ligt rond de 400/500 euro.
Ik hoop dat jullie goede suggesties hebben.
Bij voorbaat dank.

Ik zou voor jou budget deze kiezen:
http://www.laptopshop.nl/product/555085/category-45702/lenovo-ideapad-z50-70-59441342.html
Reken wel dat het werkgeheugen hier 2 gb ram tekort komt voor de recommended specs maar wel 2 meer gb heeft dan de minimum specs

En voor de aangewezen hoeveelheid ram zou ik voor deze kiezen die 100 euro boven je budget zit maar die wel alle eisen van autocad vervult(8 gb ram)
https://www.alternate.nl/Toshiba/Satellite-Pro-R50-B-157-15-6-notebook/html/product/1216840?tk=6044&lk=6092

Misschien dat andere helpers betere laptops vinden bij jou budget maar dit is wat ik gevonden heb.

Ik zal er eens naar kijken. Ben niet zo bekend met Lenovo. Is dat over het algemeen een betrouwbaar merk? Bedankt voor je suggesties!

Lenovo behoort tot de grootste pc fabrikanten ter wereld en is wellicht op dit moment zelfs de grootste, maar dat zegt uiteraard niet alles.
Het is wel een betrouwbaar merk en over het algemeen redelijk scherp geprijsd voor de geboden hardware.

Aahh oke! Ik ben niet bekend met Lenovo, maar ik zal er eens naar gaan kijken.

Ik vind de Lenovo IdeaPad Z50-70 59441342 wel een goede kanshebber. Heb daar wel een vraag over:
Is de processor goed genoeg om AutoCAD soepel te kunnen draaien?
Bij voorbaat dank.

Ik zit met een i5 processor en 6GB RAM al boven de 500 euro. Mijn budget is dan ook omhoog geschroefd. 560 euro is het maximum.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan