Wordt mijn router gehackt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rjansen123

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 aug 2015
Berichten
2
Hallo,

Ik zag in het logboek van de router dit volgende bericht meerdere malen met verschillende IP adressen. Dit is een voorbeeld van het bericht
FIREWALL icmp check (1 of 3): Protocol: ICMP Src ip: 86.4.xxx.xxx Dst ip: 77.Xx.xxx.xx Type: Destination Unreachable Code: Host Unreachable

Ik heb even de ip adressen even anoniemer gemaakt, vandaar de xjes. Maar heeft iemand enig idee wat dit betekent? Soms staat er ook port unreachable ipv host unreachable. Probeert iemand in te loggen op de router of te hacken?

Alvast bedankt
 
Was wel handig geweest als je even had aangegeven welke van de 2 ip-adressen die van jezelf is (kun je vanaf je thuisnetwerk nakijken op http://www.watismijnip.nl )
Dat je het anoniem laat is prima, maar we moeten wel weten of het vanaf jouw netwerk of vanaf internet náár je netwerk is. Oftewel: Welk van de 2, Src (=source) of Dst (=destination), jouw ip-adres is.

Tijs.
 
Lijkt mij gewoon dat script-kiddies proberen je router te PINGen. En dat dat blijkbaar niet lukt, omdat je router PING-aanvragen niet beantwoord óf dat hij ze wel beantwoord maar dat het bron-adres 'gefaked' is, oftewel dat het ping-antwoord (netwerktechnisch) door je router niet te versturen is.

Ik zie hier alleen 'aankloppen' in, niet een inbraak. Hopelijk geeft iemand hier nog zijn mening/bevestiging over.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan