• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tabel invoegen in koptekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

CaesarVbm

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2009
Berichten
14
Hallo,

hoe moet ik een tabel invoegen in een koptekst van een excel bestand.
ik had graag 4 rijen en 3kolommen (dus 12 cellen en hun opmaak, dus zichtbare lijnen) in een koptekst gevoegd.

mvg
CaesarVbm
 
Je kunt bij de pagina-indeling aangeven welke rijen bovenaan elke pagina herhaald moeten worden, dus als je (tenminste) de rijen met die tabel daarin opneemt, dan wordt de tabel herhaald.

Dit is een workaround, want de tabel wordt niet echt in de koptekst gevoegd.
Als je dat wel echt wilt, dan graag het oordeel van een ander forumlid die wél verstand heeft van VBA. :rolleyes:
 
Kleine poging met wat vaste tekst omdat er niet staat waar het vandaan moet komen. En waar het moet komen.

Code:
Sub VenA()
With ActiveSheet.PageSetup
    .LeftHeader = "Iets" & vbLf & "Weer iets"
    .CenterHeader = "Nog iets"
    .RightHeader = "Iets anders"
End With
End Sub
 
Tja, mijn mening is de volgende.
Je kunt hetzij een mooi pagina-ontwerp maken, hetzij een lijst willen afdrukken.
Vooral in het laatste geval zijn kop- en voetteksten handig.
Nu heb ik de indruk dat je een lijst in een mooi pagina-ontwerp wilt gieten.
Dat zou ik niet doen, maar in plaats daarvan hetzij een lijst maken met de (beperkte) mogelijkheden die Excel biedt ten aanzien van kop- en voetteksten (zeker als je geen gebruik wilt maken van VBA), hetzij de volledige pagina in je Excel werkblad opmaken in print layout.
Ik neem aan dat je de opties bij pagina-instelling - kop/voetteksten, aangepaste indeling, hebt bekeken.

Wellicht dat anderen er anders over denken.
 
Wellicht dat anderen er anders over denken.
Ik ga voor de optie uit #2:d

Hoe wordt de tab 'totaal' gevuld? Het lijkt een soort werkbon die je in Excel gezet hebt. Maar los van de opmaak maak je geen gebruik van de functionaliteiten van Excel? Of is in ieder geval niet zichtbaar in het voorbeeldje.
 
Beste VNA
totaal is eigenlijk hoe het in totaal zou moeten uitzien met uitzondering dat de rijen 1 tot 4 in de header zouden moeten zitten.
Koptekst voettekst is dan enkel de koptekst en de voettekst en de 3e sheet is het werkblad.
In word is het mogelijk om dit aan te maken maar excel heeft die funties niet.

Bedankt
 
Je punt is duidelijk, Excel heeft die functie gewoonweg niet. Je kan met voorstel #2 of #3 aan de slag. Bij de eerste zal je je opmaak in codes moeten zetten en dat kan lastig zijn. Bij de tweede wordt paginanummers een uitdaging maar is te doen.

Alternatief is om Access te gebruiken. Hierbij kan je je rapporten zo mooi en lelijk maken als je wilt, maar is het wel allemaal mogelijk.
 
Toch nog een aanvulling: Bij "invoegen" kan je op je kop en voettekst klikken. Vervolgens kan je een afbeelding doen (je tabel met de vaste waarden) en die op de achtergrond van je voettekst plakken.
Vervolgens kan je de juiste waarden er in zetten en op de juiste plekken schuiven/plaatsen. Volgens mij de beste en mooiste oplossing
 
Wil je de invoer automatiseren, maak dan gebruik van een userform: elk ontwerp is mogelijk.

Wil je een invoerdocument afdrukken (de invoer gebeurt dus met de hand), gebruik dan het programma dat voor formulieren geschikt is: Word (met tabellen en hoofdteksten & voetteksten).
 
userform

Deze snap ik niet, sorry hiervoor. Kun je een voorbeeld verzenden?
Ik zou enkel de regels en cellen uit mijn voorbeeld willen invoegen als koptekst en voettekst in excel?
Wat precies dan het userform zal doen begrijp ik niet. :-(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan