HDD 2 failed: BlackArmor NAS 220

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hankieh

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2010
Berichten
37
Hoi

Sinds 3 jaar heb ik een NAS aangesloten op het netwerk. Nu is één van de schijven gefaald. Ik wou deze vervangen maar had een aantal vragen aan jullie voordat ik op actie wou overgaan.

1. De enige foutmeldingen die ik zie staan staan heb ik bijgevoegd in de onderstaande afbeelding. Strikt gezien zegt deze melding dat de schijf gefaald is, niet dat hij onbruikbaar is. Kan ik de schijf nog herstellen?
2. Op dit moment heb ik 2 schijven van beiden 1TB (waarvan dus 1 gefaald) geconfigureerd als RAID 1. Kan ik er ook een 2 of 3 TB schijf naast plaatsen? *
3. De foutmelding geeft aan dat HDD2 is gefaald, maar hoe kan ik er achter komen welke dit in het apparaat is (zie foto)?


* Ik ga er dan vanuit dat het dat de 1TB en 3TB schijf samen met RAID 1 maar 1 TB opslag ruimte geeft.
Ik zou graag 3 TB kopen omdat ik in de toekomst wellicht nog een 3 TB schijf koop en dan wel met RAID 1 3TB heb.


Alvast bedankt,
Met vriendelijke groet,
Chris

p.s. Inmiddels heb ik al een website gevonden die mij verteld welke schijven ik kan kopen ter vervanging en een handleiding voor het vervangen van de schijf en het opnieuw configureren van de NAS.
 

Bijlagen

  • 2015-08-13_113501.jpg
    2015-08-13_113501.jpg
    54,6 KB · Weergaven: 68
  • 20150813_111114.jpg
    20150813_111114.jpg
    96,3 KB · Weergaven: 68
Ik heb zojuist de kapotte schijf vervangen. Mijn bevindingen:

Vraag 2 opgelost: Het is mogelijk om er een 2 of 3 TB schijf naast te plaatsen.
Vraag 3: Heb de gok genomen en goed gegokt.

Vraag 1: Blijft nog onopgelost, mocht iemand mij hier nog tips kunnen geven, ik hoor het graag.
 
Ik hoop daar zo snel mogelijk naar te kunnen kijken, heb het nu helaas druk.

Wat betreft de origine van het topic, de 3TB HDD maakte de NAS giga sloom en ik kreeg ook nog eens minimaal 3x per dag een error bericht met "System Abnormal Shutdown". Wat me niet goed lijkt.
Heb vervolgens de schijf er uit gehaald en het systeem werkt weer, ook de snelheid is prima.
Hoe ik dit kan oplossen weet ik nog niet, ook hier heb ik nog geen tijd voor gehad.

Als ik het binnenkort kan oppakken ga ik eerst testen met een 1TB schijf. Ik sluit daarom het topic.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan