mysql tabel cellen singroon

Status
Niet open voor verdere reacties.

superpeter

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2008
Berichten
42
hallo allemaal

ik heb een vraag.
ik heb 1 database
waarin we meerdere tabellen hebben te weten
user1 en user2
en news1 en news2
nu wil ik dat uit de tabellen user1 en user2 de cellen gebruikersnaam wachtwoord en e-mail adres gelijk zijn maar de cellen test1 en test2 niet ge singroniezeerd worden.
verder wil ik dat de tabellen news1 en news2 wel identiek aan elkaar zijn.
voor alle duidelijk hijd de namen zijn niet zo als ze exact in de databees staan en zijn even puur als voorbeeld wat ik wil.
maar de vraag blijft natuurlijk 1 of dit kan en 2 Zoja hoe?
ik vermoed dat je binnen databease ook prime links kan maken net als dat je dat met bepaalde bestands mapen kan doen in linux.
alleen weet ik dus niet hoe
hopelijk kan iemand me hiermee verder helpen

ik heb deze vraag ook al vaker elders ge steld maar helaas geen antwoord waarmee ik verder kan.
de externe post is te lezen op: http://forum.nedlinux.nl/viewtopic.php?pid=382544#p382544

groeten: peter
 
Waarom twee tabellen voor 'news' en 'users'?
 
omdat het verschillende site's zijn die hun eigen instellingen verder hebben beide site's zijn wel op wordpress gebaseerd echter door agterligende instellingen zo als de pagina's templayts en dergelijke is het helaas anders niet goed werkende te krijgen.
ik heb al geprobeerd met wordpress network maar dan werkte de registratie weer niet goed van de accounts dus van daar dat ik het zo wil.
ook is het zo dat openfire (jabber server) ook gebruik maakt van database MySQL en ik wil dus dat ze overall de zelfde account gegevens hebben en niet overal apart zich moeten registreren.
vandaar verschillende tabellen omdat ik dus helaas door de software en dergelijke beetje ge bonden word aan overal aparte tabellen voor te hebben anders had ik dat ook egt niet willen hebben
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan