ziggo modem , eminent router EM4571

Status
Niet open voor verdere reacties.

helmus

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2001
Berichten
601
Laatst hoorde ik bij NIEUWSUUR dat modems met router kwetsbaar zijn.
Aangezien ik maar een leek ben kon ik het verhaal niet helemaal volgen.
Ik heb een ziggo modem en een eminent EM4571. van mij zelf.
Geld dat verhaal van Nieuwsuur ook voor mij
Zoja wat kan ik dan het beste doen, hou het simpel want zoals ik al zei ''ik ben maar een leek''
Ik hoor het wel. b.v.d:cool:.
 
Meeste van deze hacks zijn alleen uit te voeren met fysiek contact van de router. Nutteloos dus.

Wat WEL belangrijk is is het veranderen van het standaard wachtwoord van zowel de ziggo als eminent router.

Het standaard wachtwoord staat bij veel apparaten zelfs op de onderkant:
1438064923008.jpg


Met die ziggo apparaten moet je inloggen via de instellingen die op de onderkant staan gegeven (bij geen instellingen gebruik die uit het plaatje hierboven). En dan naar de geavanceerde gegevens gaan. (staat bovenin een link). In het geavanceerde paneel ga je naar "security" en daar kan je het ROUTER wachtwoord aanpassen.


Waarom is dit zo belangrijk?
Als ik toegang kan krijgen tot uw thuisnetwerk (en dat is niet zo lastig) kan ik ook gaan naar dat ip-adres. Dat is standaard op elke router van ziggo hetzelfde. (en varieert maar een beetje voor bijv. cisco: 192.168.1.1). Het eerste wat ik intyp als ik een ziggo scherm krijg is ziggo/draadloos. Ik weet namelijk dat dat de gegevens standaard zijn. Daarna zou ik bijv. het standaard wachtwoord kunnen wijzigen en daarna direct het wifi-wachtwoord wijzigen. Dan zit u zonder wifi. :)

Nu is dit een basaal voorbeeldje van wat er kan gebeuren. Als de "hacker" alleen het wifi uitzet dan heb je nog geluk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan