Windows 7 start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanusAkelig

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2015
Hoi,
Ben momenteel aan het proberen om een laptop van een vriendin met Windows7 weer aan de praat te krijgen.
Probleem is dat ie niet meer geheel opstart. Ook in veilige modus wil niet meer lukken, ws een aantal belangrijke windows bestanden missing of corrupt.
Windows 7 cd is niet meer te vinden of waarschijnlijk een OEM versie.
Wat voor opties zijn er om deze laptop weer aan de praat te krijgen met behoud van gegevens.
Wie kan me helpen?

Hiren's boot cd van bv deze site downloaden.
Daar staan de nodige programma's op om bootproblemen te herstellen.

Als je een win7 wilt hebben, vraag eens om je heen. Hij is toch alleen voor opstartherstel bedoeld.
Verder zijn er opstart herstel win7 versies te downloaden. Waarschijnlijk zelfs bij microsoft.
Het kan rustig een engelse versie zijn.

Thx, zal eens gaan zoeken.

Zie via hiren' s boot cd dat mijn hdd de c schijf heet ineens System Reserved (900mb)
en de rest staat op E:Acer ( 265 gb) wat nu te doen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Via hiren's boot cd geconstateerd dat HDD de C schijf nu Reserverd System heet ( 900mb)
Alle bestanden staan nu op E: geeft aan gebruikt 256 gb maar als ik data wil backuppen vind ie niets.
Wie kan mij helpen?

Laatst bewerkt:
@JanusAkelig
Welkom op Helpmij :)

Waarom je 2 topics hebt aangemaakt over hetzelfde onderwerp is me een raadsel, dus heb ik ze samengevoegd.
Lees anders de voorwaarden nog eens even door.
Succes verder met je vraag.

Laatst bewerkt:
Ben met Windows hersteldisk Startup repair aan het doen.
Attempting repairs.......
Repairing disk errors. This might take over an hour to complete.
Duurt nu al 2 uur, is dit normaal? Lampje op laptop brand ook niet waarmee je kunt zien dat ie bezig is.

Vermoedelijk de harde schijf die het heeft begeven, die laptop schijfjes zijn vrij kwetsbaar.
En die chkdsk kan wel lang duren, het schijfje in een PC erbij hangen, kun je een controletool erop los laten voor de zekerheid.

Gebruik de free versie.
http://www.hdtune.com/download.html

Heb met testdisk ( wat een fantastisch programma) in ieder geval de bestanden op hdd weten te benaderen en belangrijkste weten te kopieren naar externe hdd.
Nu eens kijken of ik Windows 7 nog aan de praat krijg zoniet verse installatie.

Update:
Data gered, maar krijg Windows niet geinstalleerd door partitie die verdwenen is.
Hoe kan ik de HDD partioneren alvorens ik Windows installeer.
En waar moet ik met partities maken op letten?
Wat is een goed programma die evt op Hirens Boot , Ultimate Boot of Lazysoft Recovery Suite staat?

Met de installatie DVD bij geavanceerd kun je dat gewoon doen, maare, dat schijfje gaf er niet voor niets de brui aan......

Partition wizard home edition staat er op.
Opstarten met mini xp.
Is duidelijker dan de installatie dvd

Thx voor alle hulp. Heb met Partition Wizard Home Edition. Partities verwijderd en opnieuw gecreerd. Hierna kon ik gewoon Windows 7 installeren. Super!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan