wil weer bedraad

Status
Niet open voor verdere reacties.

marbo2

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2007
Berichten
170
Tot mijn vakantie had ik mijn pc bedraad in het netwerk. Na mijn vakantie was er even geen bedraad internet, dus heeft mijn zoon hem via wifi verbonden.
Ik wil nu weer van de wifi af en gewoon weer bedraad ( kabel zit er gewoon in ). Als ik wifi verbinding verbreek gaat hij wel weer op de kabel over, maar zodra ik opnieuw opstart pakt hij eerst weer wifi.
Hoe kan ik dit voorkomen en gewoon continu bedraad blijven, ook na opnieuw opstarten pc?
 
Wifi uitschakelen zou kunnen, kan in apparaatbeheer en indien een notebook, daar zal een toets of combinatie zijn die dat kan.
 
Schakel de wifi adapter uit. Kan op 2 plekken, in Apparaatbeheer (= devmgmt.msc ) of onder Netwerkverbindingen (= ncpa.cpl )
Ik raad je aan om 'm in Netwerverbindingen uit te schakelen, dus klik 1x op de draadloze netwerkverbinding, rechtsklik er dan op en kies Uitschakelen.

Overigens zal doorgaans de bedrade netwerkverbinding voorrang nemen qua routering van netwerkverkeer over de draadloze, als beide actief en aangesloten zijn, omdat de bedrade (doorgaans) sneller is dan de draadloze.

Tijs.
 
Lijkt mij dat je gewoon automatisch verbinden uitschakelt.
 
@Terrarabo:
a. De TS geeft 0 informatie over de Windows versie, en het uitschakelen van automatisch verbinden is in elke Windows versie zo'n beetje verschillend.
Instructie met ncpa.cpl of devmgmt.msc werkt in elke versie van Windows.
b. Makkelijker om de draadloze verbinding uit te schakelen (en evt. weer in te schakelen indien wifi toegang weer gewenst is) dan (voor een niet-techno savvy gebruiker) te gaan knutselen aan welke wifi netwerken je nu wel of niet automatisch een verbinding wilt hebben. Sterker nog: Ik zelf heb op mijn laptops overal gewoon "Automatisch verbinden" aan staan, en als ik even geen wifi wil gebruiken dan gebruik ik dezelfde werkwijze als in mijn instructie van posting #3. :D

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan