kan ie9 niet verwijderen/ installeren windows vista home premium 32 bit

Status
Niet open voor verdere reacties.

ElivdGeest

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2015
Berichten
282
hallo iedereen,

ik heb laatst de vista laptop van mijn vriend geupdated

er was ook een update voor internet explorer, versie 9

het gekke was dat ie niet wilde installeren (error code 9c48), en ik kwam er snel achter dat ie al op de computer stond

ik besloot om hem dan maar te verwijderen en opnieuw te installeren, maar ik zie hem niet staan bij geïnstalleerde programma's en ook niet bij de geïnstalleerde updates

heb al veel verwijder software geprobeerd maar zonder succes:(

ook al veel andere forums bezocht maar niks helpt

hoop dat iemand hier iets weet over een ie9 removal tool of een repair/reinstall tool

alvast bedankt voor de hulp!:thumb:
 
Laatst bewerkt:
heb ik ook al geprobeerd, maar zonder succes

heb ook al revo uninstaller geprobeerd, maar als ik het ie icoon met hunter mode aanklik zegt ie dat er geen installatie map is gevonden

heb ook de volgende fixit gebruikt: 50778
 
is er niet een installer van ie9 waarmee je de installatie kunt reparenen of zoiets??

in de ie map (C:\programfiles\internet explorer) zie ook ook nergens een uninstall icoon staan of een setup icoon

als ik ie 9 handmatig download en probeer te installeren staat er dat er al een nieuwe versie geinstalleerd
 
Je moet het deactiveren via 'Windows features'

Stappen:

1 Ga naar start, typ 'windows features', of 'windows onderdelen';
2 open het venster;
3 scroll tot dat je IE vind;
4 Schakel uit
5 Reboot
6 Doe hetzelfde maar zet 'm weer aan
7 reboot
8 Klaar :S
 
IE zit ingebakken in Vista en kun je niet verwijderen, explorer maakt er ook gebruik van.
Via programma's en windows onderdelen eerst uitvinken en rebooten, dan weer proberen te installeren en kijk of het wat heeft gedaan.
Geen herstelpunten meer?

Een sfc /scannow in de command line kun je ook proberen.
 
bij windows-onderdelen (ik ben er via via configuratieschermen, programma's en onderdelen, windows-onderdelen in of- uitschakelen gekomen) maar internet explorer staat er niet tussen vreemd genoeg

hij staat ook niet bij geïnstalleerde updates weergeven, waar hij wel bij zou moeten staan volgens mij?

zal dat sfc /scannow proberen
 
heb die sfc /scannow gedaan, maar er waren geen problemen gevonden

er waren maar 5 herstel punten, maar die waren van na de install van ie9
 
Probeer het even met dit commando:

FORFILES /P %WINDIR%\servicing\Packages /M Microsoft-Windows-InternetExplorer-*9.*.mum /c "cmd /c echo Uninstalling package @fname && start /w pkgmgr /up:mad:fname /norestart"
 
had de fixit al uitgevoerd maar ie9 bleef aanwezig na de restart

ook het commando werkte niet:
bestanden van type "microsoft-windows-internetexplorer-*9.* .mum"niet gevonden
 
laten we nou aub geen ruzie gaan maken over een dubbel geposte link, dat kan iedereen overkomen.:thumb:
 
Ik heb laatst windows 7 op de laptop gezet met een clean install en het geheugen uitgebreid naar 4gb, alles draait als een zonnetje:thumb:

Internet explorer is natuurlijk nu wel verwijderbaar (staat nu ook ie11 op ipv ie9).

De vraag is nu de opgelost.

Nog een prettige avond gewenst.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan