html redirect & afkomst

Status
Niet open voor verdere reacties.

megamovies

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2009
Berichten
160
Hallo,

Dit is mijn hele basic redirect code.
HTML:
<script>
top.location='http://www.google.com/'
</script>

Als ik nu iemand naar de pagina stuur waar deze code op staat, ziet google dan in hun logs de originele afkomst?
Dus Site A iemand klikt op een link -> mijn pagina met de redirect code -> Google.

Megamovies
 
Nee, Google ziet alleen de orginele pagina.
 
Hoi,

Bedankt voor je antwoord. Ik vind het een beetje tegenstrijdig. :p Je antwoordt met Nee op mijn vraag, maar je zegt ook dat ze alleen de originele pagina zien. Zou je het misschien willen verduidelijken?

Leon
 
Google kent geen Javascript, welke log bedoel je precies?
 
Het gaat niet per se om google. Maar je kan ook een andere willekeurige website er in zetten. Sommige sites houden bij waar hun bezoekers vandaan komen in hun logs. Mijn vraag is of ze dat zien met behulp van de redirect :)
 
Google ziet alles!!
Je vraag zou anders moeten zijn... doen ze wat met die informatie.
 
Hoi Bron
Google is alleen maar een voorbeeld. Het kan net zo goed wikipedia zijn. Of helpmij.nl elke willekeurige degelijke website.
 
Het lijkt mij dat de laatste afzender bekend is. Deze info staat in de header (niet in de <head>). Dat is in jouw geval de website waar de redirect staat. Die is dan bekend bij de ontvanger.
 
Dat houden ze bij a.h.v. de referer. Het is de laatste verwijzende site naar de website die het logt.
 
Ik weet niet waar je dit voor wilt gebruiken, maar houd er wel rekening mee dat deze "referer" vrij eenvoudig te vervalsen/uit te schakelen is. Ik gebruik hiervoor in Firefox de extensie RefControl, maar er zijn meer extensies waarmee dit kan.
 
Laten we dat noemen gelijk het is het is gewoon spy en ja er is veel te zien.
Meeste zaken zijn afhankelijk van de browser die het meestuurt met headers(al dan niet juist).
Ok maar dan heb je iframes naar x, die zijn logo handig laat zien op je site: en zo informatie aan u bezorgt EN UW BEZOEKERS AAN HEN.
Vervolgens kan men in welke image ook: code zetten js of php of andere nu wat gebeurt er als die runed bij client kan js er voor zorgen dat sessie id kenbaar gemaakt worden aan de x dus kunnen zij zien wat jij kan zien .al dan niet ingelogd.Nu kan het zijn dat er php in zit, u download de pictuur van x en deze runt op uw site nu dan is een probleem extra.Als het iets laat zien of een extra print; betreft veiligheid lek waarvan je weet wat het deed. Nu kan het zijn dat er ook inhoud van een andere locatie is gehaald en betreft het een veiligheid lek waarvan je niet weet wat het deed dus zeer gevaarlijk.
Maar niemand of weinig mensen houd er rekening mee dat het kan.
Zo kan je met htaccess een path waar je je fotos laat uploaden uitschakelen voor uitvoeren.Maar dit zal niet js uitschakelen die bij de client draait in een foto dus moet je de foto's scannen en cleanen.

zo zijn er leuke ppt's met zeer mooie animated gifs die op de achter grond naar een site gaan en dit kan je weten doordat als je geen netwerk/internetverbinding hebt niet meer bewegen en dit is ook voor gevaarlijke pdf's gif's jpg's oude bmp hebben dit niet en txt heeft dit ook niet.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan