• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ingewikkelde formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wwalman

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2015
Berichten
8
Hallo toppers

Vraag excel 1.png

In deze bijlage staat een opsomming van enkele kosten exclusief BTW, daarachter staat het btw percentage voor de desbetreffende kosten. Graag wil ik de btw van die hele kolom bij elkaar optellen. Is hier een formule voor?

De cel inclusief btw moet dus ingevuld worden.

Hartelijk dank!
 
zoiets:
Code:
=sumproduct(c3:c5;(d3:d5)+1)
aangenomen dat de op te tellen waarden in kolom C staan en de btw in kolom d
 
Dan krijg ik de code #naam?

Alle bedragen die er nu staan zijn exclusief BTW. de bedragen waar 21% naast staat, zijn exclusieve bedragen waar 21% bij opgeteld dient te worden. De cellen waar de percentages in staan vermeld zijn scroll down cellen waar ik kan kiezen tussen 6% of 21%.

Dus de eerste som is de exclusieve bedragen optellen met het btw percentage dat ernaast staat, dat wordt een totaal bedrag en deze van alle kosten optellen.

Bedankt!
 
Code:
=somproduct(c3:c5;(d3:d5)+1)

En voeg het voorbeeld bestandje ook als Excel, dat had nu al moeite gescheeld
 
Laatst bewerkt:
Hoewel Wampier hier het meeste denkwerk heeft gedaan, graag gedaan. Zet je je bericht nog even op opgelost?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan