Zoekfunctie windows werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erszie

Verenigingslid
Lid geworden
22 nov 2011
Ik heb mijn pc opnieuw geïnstalleerd vanwege meerdere redenen. Dat is allemaal goed gegaan met F3.
De meeste programma`s weer geinstalleerd.
Mijn probleem is echter: de zoekfunctie vanaf start werkt niet meer.
Ik heb een nieuw gebruikersaccount aangemaakt met administratorrechten (had ik al) maar ook die werkt niet.
Wie weet hoe ik dit kan oplossen. Ik heb gemerkt dat je deze functie eigenlijk heel veel gebruikt.

Alvast bedankt.

Hoi,
rechtsklik op start>eigenschappen>menu start>aanpassen>vink aan: In programma's en Configuratiescherm zoeken.

Ga naar de Opdrachtprompt>klik rechts>selecteer als administrator uitvoeren>typ achter de prompt
net user administrator /active:yes
(let op de spaties)
enter en herstart de pc.
Je hebt nu het ingebouwde administrator account geactiveerd, log daar op in (enter als je geen w.w. hebt), ga naar gebruikersaccounts (configscherm) en geef je andere account administratorrechten.
Aanbevolen is wachtwoorden voor je accounts in te stellen.
Wil je weer van het ingebouwde administrator account af herhaal de voorgaande procedure maar typ dan:
net user administrator /active:no
enter en herstart de pc.
Zet evt. je UAC tijdelijk op een lagere stand (op 1 na laagste) bij "instellingen voor gebruikersaccountbeheer wijzigen" (configscherm).

Laatst bewerkt:
Zoekfunctie windows 7 werkt niet

Dag Mik,
Ja idd een prachtige stad, hoop ik dit jaar nog een paar dagen te bezoeken.

Mijn administrator account werkt goed maar ik kan niet zoeken in windows via menu start.

Groeten, Erszie

rechtsklik op start>eigenschappen>menu start>aanpassen>vink aan: In programma's en Configuratiescherm zoeken.
Werkt die optie niet?
Ga naar configuratiescherm>programma's en onderdelen>windows onderdelen in- of uitschakelen en controleer of een vinkje staat bij "Windows Search".

Laatst bewerkt:
Probeer het volgende:
Windowstoets + r
typ
services.msc
enter
Controleer of de service "Windows Search" opgestart is en als opstarttype "automatisch" heeft.
Controleer ook of de service "Remote Procedure Call" (waarvan die service afhankelijk is) dezelfde status heeft.
Als je nog andere problemen hebt controleer dan via "msconfig" of normaal opstarten is aangevinkt (alle apparaatstuurprogramma's en services laden).

Laatst bewerkt:
Ik heb de indexering bijgewerkt via configuratie en systeem. Gekeken op netbook wat er stond.
Daarna werkte het maar was bij opnieuw opstarten weer weg.

Ik heb jouw tip opgevolgd en.....het werkt!!!! Helemaal super je bent geweldig. Dank je.
Ik ga deze vraag afmelden.
Groet André van me :))

Graag gedaan en succes verder! :thumb:
Hij komt weleens in m'n stamcafé. :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan