2015 of 2014 , 2013 java boeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

arismendy

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2015
Berichten
82
yo mensen kan iemand mij zeggen wat een goeie java boek is om te leren.

ik wil liefst een niewe boek lezen van 2015 , 2014, 2013

want ik wil niewe functie leren en gebruiken in plaats van oude methode om java te leren.

:confused::confused::confused::confused::confused::shocked:
 
Op volgorde van favoriet naar minder:

  1. Programmeren in java met BlueJ (2012 maar nog relevant, bluej kan je overslaan) ISBN: 978-90-430-2389-4
  2. Head's first java (2005 maar ook nog steeds relevant) ISBN:978-0-596-00920-5
  3. Core java volume 1
  4. JavaFX 8: Introduction by Example ISBN: 978-1430264606 ** deze is voor het "nieuwe" javafx en vereist wat voorkennis**

Nu ben ik niet helemaal eerlijk, head's first is mijn favoriet maar die is wel in het engels en verdiend daarom de 2de plaatst als ik boeken aanraad.
Een boek dat ik zeer zeker zou halen is "Computernetwerken een top-downbenadering (2011) isbn: 978-90-430-1448-9", hier heb ik evt. ook een (zeer beknopte) samenvatting van.
 
Laatst bewerkt:
Het zou handig zijn als je ook zou vertellen welke boeken je al gelezen hebt.

Verder:
Wat wil je leren programmeren?
Ben je bekend met Object Oriëntatie?
Wat is je studieniveau?
 
Hoi student101 eigelijk heb ik voor een andere taal gekozen C++ ik heb gehoord dat c++ krachtig is en beter dan java. Maar ben voorloopig een groentje in de taal c++ . Maar als je c++ kent kun je het mij dan leren zo worden wij een partner. En bouwen wij een project?
 
Hoi student101 eigelijk heb ik voor een andere taal gekozen C++ ik heb gehoord dat c++ krachtig is en beter dan java. Maar ben voorloopig een groentje in de taal c++ . Maar als je c++ kent kun je het mij dan leren zo worden wij een partner. En bouwen wij een project?

Mensen die beweren dat het een beter is dan het ander hebben het niet goed begrepen. Elk heeft bij het ontwikkelen van de taal een ander doel voor ogen gehad.

Bij Java vindt JIT compilation plaats van bytecode, hierdoor is het platform onafhankelijk, C++ is dit niet. Zodra C++ code gecompileerd wordt is het niet meer overdraagbaar naar elk ander systeem.

Een ander verschil is dat er in Java geen piontermanipulatie mogelijk is. Hoewel, als je jezelf eenmaal gaat verdiepen in de JVM je ook zult leren hoe geheugen adressering werkt en wat pointers en aliassen zijn. Leer je dit namelijk niet dan zul je op een later tijdstip aardig wat problemen in je programma's tegen het lijf lopen. Maar hoe dan ook. Ik vermoed niet dat je hier snel of misschien wel ooit gebruik van zult maken.

Verdere voordelen van Java t.o.v. C++ zijn:
  • Betere exceptionhandeling.
  • Geen expliciet geheugenbeheer (objecten worden netjes voor je uit het geheugen opgeruimd wanneer je ze niet meer nodig hebt).

Hoewel het laatste moet ik zeggen een persoonlijke voorkeur is.

Er zijn uiteraard nog meer verschillen. Het enige wat ik duidelijk probeer te maken is dat er wel verschil tussen de talen zit, maar dat die verschillen elk hun eigen voordelen/nadelen meebrengen. Persoonlijk zou ik iemand altijd aanraden met Java te beginnen. De overstap naar C++ kan dan zo genomen worden.

Goede lesstof hoewel wel iets prijzig (276 euro per cursus) zijn de cursussen van de Open Universiteit.
 
Mensen die beweren dat het een beter is dan het ander hebben het niet goed begrepen. Elk heeft bij het ontwikkelen van de taal een ander doel voor ogen gehad.

Dit is 100% waar.
Daar wil ik nog aan toevoegen dat een goed boek je de programmeer concepten leert.
Als je bijv. een "methode" of "for loop" snapt in Java, dan is dat zo geleerd in c++ of een andere taal.
Ditzelfde gedrag zie je ook terug op een programmeer opleiding, ze leren je daar ook hoe programmeren werkt.
Niet hoe programmeren met java werkt.

Het maakt dus vrijwel niets uit waar je mee begint, het moet gemakkelijk zijn en het liefst op c gebasseerd qua syntax (dat zijn java en c++).
Als je bijv. graag zelf "Minecraft" speelt, dan zou ik zeer zeker Java aanraden. Op die manier kan je al snel wat leuke dingen doen met het spel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan