Verbinden beveiligd internetwerk op het werk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kjcvheel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 aug 2015
Berichten
2
Ik wil graag weten hoe ik op het internetnetwerk van mijn werk kan komen. Mijn iPhone en iPad geven me geen problemen als ik me wil verbinden met netwerk. Ik word gevraagd om gebruikersnaam en wachtwoord in te voeren en vervolgens kan ik gewoon op het netwerk. Nu heb ik na aanleiding van mijn collega's vandaag mijn laptop meegenomen om daar mee te werken, maar als nu wil verbinden met de WiFi krijg ik eerst de volgende vraag: 'Als u op deze locatie [netwerknaam] zou kunnen aantreffen mag u doorgaan en een verbinding maken. Als dit niet zo is, kan dit echter ook een ander netwerk zijn met dezelfde naam.'
Vervolgens staat er dat verbinding maken langer dan normaal duurt en dan dat er geen verbinding gemaakt kan worden.

Ik dacht vervolgens het probleem op te lossen door er een ethernet kabel in te doen, maar ook dit bleek niet ge werken. Ik kreeg de foutmelding dat er geen geldige ip-configuratie was.

Alvast bedankt
 
Even aan de beheerder vragen wat de juiste instellingen zijn?
 
Ik zit hier 3 weken te werken als gast. Ga er niet van uit dat ik die ga krijgen.
Daarbij wil ik even melden dat andere gastwerkers wel kunnen verbinden
 
Laatst bewerkt:
Mogelijk heeft de beheerder een maximum aantal verbindingen ingesteld.
Maar je zegt dat je inlogt met een gebruikersnaam en een wachtwoord.
Denk dat elke gast een eigen gebruikers naam heeft gekregen.
Dus log je in op een pagina en niet direct op de wifi.

Meestal kom je op die pagina door microsoft.com in te tikken, hij stuurt je dan door naar de inlog pagina.
Mogelijk gebruik je chrome.
 
Zou wel slordig zijn als je wel mag verbinden met een ipad etc. maar niet met een laptop.
Ik zou dus wel degelijk gaan informeren. Als het niet de bedoeling is dat je met je laptop verbindt, dan hoor je dat meteen.

M.b.t. je probleem: Ik vermoed dat je extra instellingen nodig hebt m.b.t. de authenticatie. Dan denk ik vooral aan EAP.
Kijk of deze methode (dus via de Windows Update Catalog) je de juiste EAP extensies oplevert.
Zo even googelend op ipad eap support lijkt het me dat je (in ieder geval) de volgende EAP extensies zou moeten hebben:
EAP-FAST
EAP-TLS
PEAP

NB: Let erop dat je de Windows Update Catalog benadert via Internet Explorer, niet via een andere webbrowser.
NB2: Voor EAP-FAST lijkt het me specifiek genoeg als je zoekt naar Cisco Systems, Inc. - Network - ECPNode in de Catalog.
NB3: Normaal gesproken komen updates van de Catalog als een .CAB bestand. Die kun je openen in Verkenner, de bestanden/mappen erin selecteren en dan kopiëren naar een map (slepen, evt. met de Ctrl-toets erbij vastgehouden).
NB4: Nog een instructie:
The EAP-FAST module can be downloaded from link
There is no setup for this.

If I create the registry entry mentioned in link, wait 5 minutes for the ECPNODE to be created, then do a DPInst64.exe /s, it seems to work.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hallo. Misschien zit er ook wel een zonealarm of een avast in de weg. Zou dat nog kunnen.

Of je kunt proberen om naar netwerk te gaan, dan zeg maar, klikken op dit het netwerk, dan vergeten. Opnieuw opstarten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan