Geen bass tonen (Windows 10)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Grphixs

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2015
Berichten
8
Hallo allemaal,

Ik ben sinds kort in het bezit van deze laptop: http://www.bol.com/nl/p/asus-n551jq-cn070h-laptop/9200000037719273/
Het probleem luidt als volgt,
ik heb een Trust speakersetje met 2 speakers en 1 subwoofer. (http://www.bol.com/nl/p/trust-tytan-2-1-luidsprekerset/1003004011791490/)
Deze werkte op mijn oude laptop perfect, alleen op mijn nieuwe laptop komen er amper basstonen uit de subwoofer. (heel zacht)
Ik heb de zogehete 'Realtek' drivers al geupdate en ook in het configuratie scherm van Realtek kan ik vrij weinig aanpassen of doen. Er staat wel een shuifbalkje voor de subwoofer maar deze staat op 100%.

Wat kan ik het beste doen?

Alvast bedankt!
 
Zet je luidspreker configuratie gewoon op stereo.
Bas sterkte regel je op de sub zelf.
 
Paar dingen proberen die soms willen helpen in W10, veel audioproblemen ermee overigens.

De audiocontroller in apparaatbeheer verwijderen en opnieuw opstarten, laat windows zelf de driver installeren.
De birate en frequentie lager zetten bij de eigenschappen van het afspeelapparaat
 
Paar dingen proberen die soms willen helpen in W10, veel audioproblemen ermee overigens.

De audiocontroller in apparaatbeheer verwijderen en opnieuw opstarten, laat windows zelf de driver installeren.
De birate en frequentie lager zetten bij de eigenschappen van het afspeelapparaat

Dit beiden geprobeerd, alleen heeft dit ook niet gewerkt.
Laatste waar ik aan zou kunnen denken om naar de website van Realtek te gaan en daar handmatig de drivers te installeren. Alleen heb ik geen idee waar ik moet zijn?
http://www.realtek.com.tw/downloads/
 
Kan het zijn dat je EQ (equalizer) instellingen op de oude laptop had ingesteld?
Of in de configuratie van geluid instellingen of in de mediaspeler zelf.
 
Kan het zijn dat je EQ (equalizer) instellingen op de oude laptop had ingesteld?
Of in de configuratie van geluid instellingen of in de mediaspeler zelf.

Op mijn oude laptop was het plug and play als het ware. Deed de stekker erin en hij werkte. Deze draaide op Windows 7. Ik heb niet aan de equalizer gezeten, hooguit het volumeknopje in windows zelf.
Opmerkelijk is misschien wel dat wanneer ik het configuratie scherm van Realtek op mijn huidige laptop open, ik amper wat kan aanpassen... Dit was op mijn oude laptop (die ook Realtek gebruikt) wel anders.
 
Laatst bewerkt:
Goed nieuws!
Ik ben zo eigenwijs geweest om alsnog naar de website van Realtek te gaan en hun drivers te installeren, hierna de computer opnieuw opgestart en ik heb mijn lage tonen weer terug :d

Wel raar dat het normaal updaten van de drivers via windows apparaatbeheer niet hielp, dacht dat dit eigenlijk gewoon hetzelfde was.
Misschien interessant;
De versie van het stuurprogramma die ik via windows had geupdate betreft versie 6.01.7571.
En de versie van het stuurprogramma die via de website van Realtek had gedownload betreft versie 6.0.1.7541.
Denk een oudere versie dus?

Hartstikke bedankt voor jullie hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan