Lange opstarttijd vanuit slaapstand.

Status
Niet open voor verdere reacties.

yarrah

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 apr 2009
Na de installatie van Windows 10 duurt het opstarten SOMS erg lang, tot meer dan een half uur.
Als ik dan d.m.v. MSCONFIG kijk naar de [Geavanceerde opstartopties] dan staat vaak het maximaal geheugen op iets meer dan 200.
Geen wonder dus.
Als ik dat weer aanpas naar 2048 of 6144 dan is dit geen blijvende instelling.
Bij het opstarten wordt deze instelling veranderd.
Enig idee wat ik hieraan kan doen want ook als ik in het scherm systeemconfiguratie het vakje [Alle instellingen voor opstarten blijvend maken] aan vink dan is dat toch niet blijvend.
Hoe moet de PC worden ingesteld om met een fatsoenlijke geheugengrootte te kunnen opstarten.

Kijk eens bij Mijn PC .. Systeemeigenschappen - Geavanceerd - Prestaties - Geavanceerd - Virtueel geheugen wijzigen.

Die instellingen kan ik niet goed terug vinden bij W10.
Opstart geheugen is schijnbaar in te stellen bij MSCONFIG , maar da's niet echt het virtueel geheugen.
-
Wat ik wel heb gemerkt is dat de keuze tussen
-Slaapstand -Sluimerstand en -Afsluiten
van groot belang is.

Ik was gewend om de laptop in sluimerstand weg te zetten om weer sneller aan de slag te kunnen.
Nu blijkt dat als ik voor Afsluiten kies het probleem is opgelost.
De instellingen voor het sluiten van de deksel aangepast en de laptop is nog nooit zo snel aan het werk geweest.

OK ! Prima toch ?

Misschien wil je deze thread nu als Opgelost markeren (rechts boven)

Afsluiten is toch gewoon uit???? Of is dat bij Win10 niet zo?
Bij Win7 heet het bij mij "hybernate"
Hiet legt MS het verschil uit...
http://windows.microsoft.com/en-us/windows7/sleep-and-hibernation-frequently-asked-questions
What's the difference between sleep, hibernate, and hybrid sleep?
Sleep is het oude stand-by...
Afsluiten (ook niet in het Engels) zie ik daar echt niet bij staan als snelle opstart optie waarbij je meteen verder kunt waar je was...
Ihmo is dat toch echt "UIT"....
Als je daar tevreden mee bent... prima.. :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan