• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch datum aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

steponthegas

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2015
Berichten
6
Hallo iedereen

Ik heb in mijn Excel-file een kolom met een bepaalde datum (van de controle van een bepaald product), dan een kolom met het aantal maanden tot de nieuwe controle en dan een kolom met de datum van de nieuwe controle (gebaseerd op dat aantal maanden). Het is me al gelukt om automatisch de datum van de nieuwe controle te laten bepalen. Maar nu vraag ik me af of het mogelijk is om ervoor te zorgen dat, als de datum van de nieuwe controle verstreken is, de datum van de vorige controle wordt vervangen door die van de laatste en dat de datum voor de volgende controle dan ook weer automatisch aangepast wordt (in dezelfde kolom telkens?).

In de voorbeeldfile zien jullie dus die drie kolommen. In het tweede geval is de datum van de volgende controle nog niet voorbij, dus daar is eigenlijk niks aan de hand. In het eerste geval is die datum wel al voorbij, dus ik zou willen dat die datum automatisch op de plaats van de datum van de vorige controle komt en automatisch een nieuwe datum op de plek van de volgende controle.

Alvast bedankt.

Groeten
Steponthegas
 

Bijlagen

  • Voorbeeld.xlsx
    8,5 KB · Weergaven: 21
Laatst bewerkt:
Steponthegas,

welkom op Helpmij.nl!

Wat je beschrijft is te doen m.b.v. VBA.
Om het helpers niet onnodig moeilijk maken is het een goede gewoonte om bij een vraag een voorbeeldbestand te voegen waarin het gevraagde zich voordoet.
Zonder een dergelijk bestand is het alleen mogelijk om een antwoord in algemene termen te geven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan