Op afstand printen naar HP PSC 2355 all-in-one

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomaszz85

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2010
Berichten
166
Beste iedereen.

Ik heb van m'n vader de HP PSC 2355 all-in-one overgenomen, en je schijnt hiermee op afstand te kunnen printen.
Nu staat aan de andere kant van de kamer van deze computer met printer, een andere computer. Beide met internet.

Wie kan mij op een simpele overzichtelijke manier vertellen hoe ik van die tweede computer een opdracht kan sturen naar de printer?
Graag een stap-voor-stap antwoord.

Alvast Bedankt!

Vriendelijke groeten,
Thomas
 
Ik ga er maar even van uit dat betreffende printer op de pc is aangesloten via een usb-kabel.
In dat geval moet je op betreffende computer de printer configureren als "gedeelde" printer zodat deze ook voor de andere pc bereikbaar is.
Uiteraard moeten beide pc's wel in hetzelfde netwerk draaien en moet de pc, waarop de printer via usb is aangesloten, aan staan om te kunnen printen.
Daarna moet je op de 2e pc, onder Apparaten en printers ( in het Configuratie-scherm ) de gedeelde printer toevoegen.
Daarna zou het moeten werken...:thumb:

Het blijkt dat deze printer niet over WiFi of een netwerk-aansluiting beschikt dus je kunt hem niet als onafhankelijke netwerk-printer installeren, dat was nog makkelijker geweest omdat er dan geen andere pc aan hoeft te staan om te kunnen printen.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga er maar even van uit dat betreffende printer op de pc is aangesloten via een usb-kabel.
In dat geval moet je op betreffende computer de printer configureren als "gedeelde" printer zodat deze ook voor de andere pc bereikbaar is.
Uiteraard moeten beide pc's wel in hetzelfde netwerk draaien en moet de pc, waarop de printer via usb is aangesloten, aan staan om te kunnen printen.
Daarna moet je op de 2e pc, onder Apparaten en printers ( in het Configuratie-scherm ) de gedeelde printer toevoegen.
Daarna zou het moeten werken...:thumb:

Het blijkt dat deze printer niet over WiFi of een netwerk-aansluiting beschikt dus je kunt hem niet als onafhankelijke netwerk-orinter installeren, dat was nog makkelijker geweest omdat er dan geen andere pc aan hoeft te staan om te kunnen printen.

Hoi Scrapheap. Bedankt voor de uitleg! Helaas lukt het delen van de printer niet. Zie foto hieronder. Suggesties?
printer delen.jpg
 
Beide computers draaien dezelfde Windows-versies..?
Dus beide Vista,Win7 of 8.1 ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan