Extra grote letters printen via Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

niekej1995

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 aug 2015
Berichten
3
Ik probeer grote letters via Word uit te printen om te gebruiken als sjabloon. Ik heb een bepaald lettertype gekozen, namelijk STHupo. Ik heb op dit moment lettergrootte 790, en dat is met de meeste letters geen probleem, alleen de letter "P" past met deze grootte niet meer op de pagina (valt er onder vanaf). Dit terwijl aan de bovenkant van deze letter nog heel veel lege ruimte over is. (zie bijlage)

--> Is er een manier om dit aan te passen, zodat alle letters ook op de pagina's passen zonder dat ik de lettergrootte hoef te wijzigen?

Zo niet, zijn er andere mogelijkheden om letters wel zo groot (of groter) af te kunnen drukken?

Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2015-08-26 om 19.34.44.jpg
    Schermafbeelding 2015-08-26 om 19.34.44.jpg
    61,8 KB · Weergaven: 199
Je geeft niet aan hoe je de pagina hebt ingesteld, de alinea en de tekstopties. En op basis van het plaatje kunnen we niet zoveel. Ik zou zeggen: doe het document er eens bij.
 
Om even een idee te geven: in bijgaand plaatje links een aangepaste p, en rechts een standaard p. Beide staan in hetzelfde lettertype (SNAP 750 punt).
 

Bijlagen

  • Verschuiven.jpg
    Verschuiven.jpg
    88,1 KB · Weergaven: 140
Dat bedoel ik inderdaad. Krijg het zelf alleen niet voor elkaar.
Hoe doe je dat?
 

Bijlagen

  • Document1.docx
    39 KB · Weergaven: 337
Ik heb je documentje aangepast, zodat je kunt zien wat ik precies gedaan heb. Het proces bestaat uit 2 aanpassingen:
1. De alinea-hoogte is ingesteld op <Exact> met een grootte die je meestal even uit moet proberen voor het beste resultaat. Ik heb 'm op 750 pt gezet, wat bij mij prima werkt.
2. Als dat niet genoeg is (letter blijft te laag staan) kun je in het menu <Lettertype> op het tabblad <Geavanceerd> de <Positie> van de letter met <Verhoogd> een aantal punten opschuiven. In het voorbeeld: 50 pt.

Met die instellingen moet je dus een beetje stoeien om het gewenste resultaat te krijgen.
 

Bijlagen

  • Document1.docx
    13 KB · Weergaven: 472
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan