Firefox vreet geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Het Hof

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 jul 2001
Berichten
1.252
Het viel mij op, dat Firefox dermate veel geheugen gebruikt, dat andere programma's daar last van hebben. Ik heb 8 GB geheugen en Firefox kruipt steeds richting 1,5 GB. Ik heb Frirefox ge-deinstalleerd en opnieuw geïnstalleerd, nadat ik alle bestanden uit Application Data had gehaald. Ik opende alleen een Facebookpagina (dus er zijn geen extensies geïnstalleerd) en dan staat die ook alweer op 400 MB.

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

Overigens: ook de computer gescand op malware --> niet aanwezig.
 
Je hebt inmiddels versie 40.0.2 ?
Ik gebruik zelf FF al jaren en herken dat probleem niet, is FF de standaardbrowser?
 
Het is de nieuwste versie. Firefox is niet mijn standaard browser.
 
Dan zou ik die optie eens proberen om te kijken of er wat verandert.
 
Wat is het verband daarmee? Ik zou juist zeggen, dat als het de standaard browser is, er meer met koppelingen etc. rekening moet worden gehouden, wat juist wat meer geheugen zou kosten?

Hoeveel geheugen gebruikt FF als jij alleen een Facebook-pagina opent?
 
Laatst bewerkt:
Nou minimaal, even een piekje in de processortijd en dat is het, er staan ook veel foto's en filmpjes op.
Je hebt het automatisch afspelen van video's toch wel uitgezet bij de instellingen van facebook?
En open je facebook via FF of je andere browser?
Momenteel heb ik 10 pagina's geopend voor uit te proberen, het geheugengebruik is met +/- 100 MB gestegen.
Processorgebruik tussen 0 en 3.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 11 tabbladen opengezet en nog steeds geen extensie geïnstalleerd. Processorgebruik is 15%, geheugen 728 MB. Zet ik het tabblad van Facebook uit, dan zijn de getallen 3 resp. 642. Het blijft hoog en ik weet niet hoe ik er een vinger achter moet krijgen. Wel raar, dat Facebook zoveel processorkracht nodig heeft.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan