is er een instelling die de cbobox

Status
Niet open voor verdere reacties.

dinoshop

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
1.100
heb in subform cboboxen is er een instelling die meteen de eerste letter op zoekt als je deze indrukt


bv

ik zoek kleding in een lange lijst.
ik druk dus de k en in display komt het eerste product met een k druk ik dus verder leding komt het woord ook in cbobox te zien.
 
Dat is standaard functionaliteit in een keuzelijst. Kun je volgens mij zelfs niet eens uitzetten.... Hoewel? Is dat niet de optie <AutoUitbreiden>?
 
heb meerdere keuzenlijsten maar als bv op p druk vult die de P in en niets vanuit de lijst die met een P beginnen worden geplaats en dat vind ik wel raar .
andere lijsten doet die dat wel , vandaar de vraag .
 
heb het gevonden is een sql instelling werkt nu wel weer goed
 
heb het gevonden is een sql instelling werkt nu wel weer goed
Ben blij voor je dat het weer werkt, maar een SQL instelling op een keuzelijst???? Moet je toch eens uitleggen, want dat bestaat volgens mij niet! Al heb ik zo'n donkerblauw vermoeden dat je de sortering bedoelt van de onderliggende query....
 
dat zal ik ff doen
ga naar Optie/ Ontwerp functie voor objecten en dan met sql server compartibel vinkje weghalen .
 
Waarom had je dat vinkje überhaupt aanstaan? Dat heb je alleen nodig als je Access als frontend gebruikt voor een SQL Server (Express). Anders niet.
 
pas geleden opnieuw office geïnstalleerd en dat was het. niet meer denkende aan deze instelling.
 
bij sommige formulieren die ik nu open krijg ik deze melding
Gegevenstypen komen niet overeen in creteriumexpressie.
hoe of wat moet er gebeuren om dit optelossen
 
De melding lijkt mij vrij duidelijk; je krijgt 'm bijvoorbeeld als je een numeriek veld filter met een tekststring (bijv. LIKE '5'). Zonder verdere info kunnen we er bar weinig van zeggen!
 
Da's nou weer jammer dat de regel waar het om gaat (de regel 'Criteria') nu weer nét niet te zien is :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan