Kosten overklokken

Status
Niet open voor verdere reacties.

sansites

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2012
Berichten
89
Hoi HelpMij!
Ik heb een vraag, ik ben student en ik durf mijn CPU zelf niet te overklokken,
Omdat ik hem hard nodig heb. en ik kan niet zonder.

Dus wat zou het ongeveer kosten om het te laten doen bij een PC monteur?
 
je hebt hem hard nodig en je kunt niet zonder.
dan zou ik al helemaal niet aan overklokken beginnen.

breng je deze weg dan moet je zonder kunnen.
Hard nodig..je hebt niks als je deze wegbrengt.

dus niet doen.
 
Ik kan wel even zonder, want ik kan de laptop van mijn zus lenen, maar je snapt dat het niet te lang kan,
 
a. Je gaat kosten maken als je het een ander laat doen. Vraag je af of de gehoopte snelheidswinst economisch wel uitkan (zie ook de derde paragraaf).
b. Verder leer je er niets van op die manier (tenzij je een deal kunt sluiten met de pc-technicus dat hij uitlegt wat hij doet en waarom).
c. Mogelijk verlies je garantie als je overklokt. Kijk de voorwaarden na.
d. [Belangrijkste reden tegen overklokken, in jouw specifieke geval] Een "productie PC" (oftewel een PC die niet gemist kan worden; een PC die het altijd moet doen) zou ik (zoals puppy al aangaf) nooit overklokken, want de beschikbaarheid weegt zwaarder dan de (gehoopte) snelheidswinst van overklokken.
Ik moest hierbij even terugdenken aan iemand op Helpmij die zijn smartphone had proberen te jailbreaken/rooten terwijl het zijn enige smartphone was en hij 'm elke dag nodig heeft. Dat jailbreaken/rooten ging niet goed en hij heeft zich dus stevig in zijn voet geschoten. Dat was een ander verhaal geweest als die smartphone 'misbaar' was geweest, maar dat was 'ie dus niet...

Overigens: Mogelijk is de CPU van die PC helemaal niet te overklokken. Is helemaal afhankelijk van moederbord + bios. Vooral merk-PC's (denk aan HP, bijv.) zijn niet of zéér beperkt te overklokken.