Access DB delen online

Status
Niet open voor verdere reacties.

allard1977

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2011
Berichten
215
Hallo allemaal,

Ik heb een Db voor onze Honden club gemaakt. nu zijn er meerdere clubs erin geintreseerd. maar ik zou graag toch de contole houden. Nu wil ik de database splitsen (frontend & backend). mijn eerste gedachtewas om de backend op een cloud driver te plaatsen maar dat gaat niet heb ik gelezen.
Wat is de beste manier om de database te delen.
-backend online en frontend lokaal op pc?
-online sharpoint
-online SQL server

Wie kan mij helpen alvast heel er bedankt.

groetjes allard
 
mijn eerste gedachtewas om de backend op een cloud driver te plaatsen maar dat gaat niet heb ik gelezen.
Dat heb je goed gelezen :). Dat werkt echt niet. De enige oplossing is om er een webbased database onder te hangen, en dan praat je al snel over MySQL en aanverwante artikelen. Die kun je dan met elke app wel benaderen, daar heb je dan Access ook niet meer voor nodig. Al kan die dat (net als 100-en andere apps) natuurlijk wel.
SharePoint is ook een prima (edoch behoorlijk prijzige) oplossing. Zou ik alleen aan beginnen als je voldoende inkomsten kunt genereren uit de database. Of je moet een onuitputtelijke hoeveelheid geld hebben, dan maakt het natuurlijk ook niet uit :).
 
Oke, Dan heb ik nog een belangrijk punt je moet zowel offline als online werken.
Dan werk MySQL ook niet als ik het goed heb.
Dus wordt erg lastig allemaal.

en office 365 ?
 
Wat bedoel je met
Oke, Dan heb ik nog een belangrijk punt je moet zowel offline als online werken.
Een database (FE+BE) kan nooit offline werken; je moet altijd bij de gegevens kunnen. Daarom moet de Backend altijd op een server staan waar je bij kan. Die is derhalve nooit offline.
Je kunt natuurlijk wel iets bouwen waarbij je de FE tijdelijk aan een andere backend koppelt die wél lokaal staat, maar dat lijkt mij een heel slecht idee, omdat je dan altijd met synchronisatieproblemen te maken krijgt. De lokale versie kan natuurlijk nooit bij de actuele data, dus je moet een snapshot van de backend maken die niet meer wordt bijgewerkt. Echt een heel slecht idee :).
 
Het invoeren van de gegevens zal in een omgeving gedaan waar internet is. Maar als we op de dag van het evenement zijn is er geen internet. Maar er kunnen zich nog mensen aanmelden die we graag verwerken en in de cataloog komen en de uitslagen geregistreerd kunnen worden. Daar bedoel ik dus offline mee.
 
Wat heeft het voor nut als mensen zelf in de db kunnen? Kun je niet volstaan met een importfunctie? Daar kun je prima formulieren voor bouwen. Live in een (online) database werken heeft alleen zin voor gebruikers die mogen muteren. Inschrijven valt daar niet onder. OK, als iemand zijn gegevens moet kunnen wijzigen dan wel, maar dat kun je ook door eigen mensen laten doen. Scheelt in ieder geval een hoop geeikel want je gegevenscontrole heb je dan tenminste ook zelf in de hand.
 
sorry ben niet duidelijk genoeg niemand anders werkt met de database dan ik. er is maar een gebruiker op dit moment. maar er zijn andere clubs die de database willen gaan gebruiken. dus dan krijg je meerdere invoerders. ik wou dus de database op splitsen in meerdere FE die gelinkt zijn met de BE. Maar waar moet de BE staan. en bij iedere club is er ook maar een verantwoordelijk. De FE die ik uitgeef is een waar je alleen kan invoeren dacht dat het accde was. die van mij zelf kan ik alles nog in.
 
Beste OctaFish,
Heel erg bedankt voor uw informatie. Maar ik heb besloten om van mijn idee af te wijken. Ik moet iets meer afstand nemen door niet te gecontroleerd werken. Dus ga iedere club hun eigen DB aanbieden ingepakt in runtime.
En Zo nu en dan Update ik de versie. die ze kunnen downloaden van de site.

Heel erg bedankt nogmaals voor uw supere goede input.
groet
 
Je kan een ledenbestand centraal on-line zetten en daar dan een download functie van maken voor de verschillende back-end gebruikers. De beheerder die de ledenadministratie doet is de enige die deze gegevens kan bewerken. Fouten in die gegevens moeten die gebruikers melden via andere weg en zeker niet zelf kunnen aanpassen. Aan de hand van die gegevens doen de gebruikers dan off-line hun inschrijvingen en hun daginschrijvingen. De uitslagen maak je dan off-line of via een MySql verbinding met een aparte SQL database gebaseerd op aparte wedstrijden waar je telkens per wedstrijd eerste een deelnemersbestand hebt naar toe geschreven of nog beter live combinatie van beide. :thumb:
Je moet de afhankelijkheid van internet uitsluiten voor een wedstrijd omdat het maar al te veel gebeurd dat mobiel internet dataverkeer tijdens de koers uitvalt door te veel gebruikers; we maken het al te veel mee dat voor - en na de triatlon wedstrijden alles perfect loopt voor de uitslagverwerking maar tijdens de koers zelf gaan de soms paar duizend toeschouwers met al hun PDA's, smartphones, etc.... lopen met al de bandbreedte. Niets dat frustrerender is dan bv een LED Screen van meters groot naast de aankomstlijn dat via internet is verbonden met je meetapparatuur en dat niets vertoont als de eerste atleten over de meet lopen. Wat missen wij de oude kabeltjes :confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan