Slaapstand

Status
Niet open voor verdere reacties.

24Cagri

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2015
Berichten
10
Hallo,

Ik heb sinds dat ik Windows 10 op mijn Surface Pro 2 heb draaien een zeer irritant probleem.

Mijn systeem ontwaakt na 5 seconden uit slaapstand wanneer ik mijn scherm via het knopje of door het scherm dicht te klappen in slaapstand probeer te zetten.

Ik gebruik altijd de slaapstand optie omdat zo ook mijn toetsenbord accu(power cover) opgeladen kan worden.

Ik heb op google en op het forum naar antwoorden gezocht en kwam op de volgende mogelijke oplossingen uit.

Via energiebeheer de activeringstimers uitzetten. (heb ik gedaan, helaas heeft dit geen effect gehad)
Via apparaat beheer netwerk kaart instellingen. De optie "Dit apparaat mag de PC uit slaapstand halen" stond al uitgevinkt.

Ook heb ik via taakbeheer de apps uitgeschakeld die tijdens het opstarten van het systeem ook starten allemaal uitgeschakeld. Helaas heeft dit ook geen effect gehad.

Ik heb geprobeerd om terug te draaien naar Windows 8.1 pro. Dit kan helaas niet meer omdat volgens het systeem de oude bestanden niet meer bestaan om terug te draaien.

Ik heb z'n beetje alle mogelijke oplossingen op het net uitgevoerd en kan mijn PC nog altijd niet langer als 5 seconden in slaapstand houden.

Heeft iemand misschien een andere mogelijke oplossing voor mij??

Alvast Bedankt!

Cagri

*Update: Clean Install Windows 10 geprobeerd. Helaas ook zonder succes.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb de 8Gb variant met 512GB SSD.
Het gaaf idd over de slaapstand functie en niet sluimerstand.

Ik heb zojuist mijn toetsenbord ook zo ingesteld dat het de pc niet mag ontwaken. Het werkt nu wel. Blijkbaar activeert het toetsenbord de pc tijdens de slaapstand.

Ik zal het nog de gedurende dag blijven testen en zal later wel even doorgeven of het ook daadwerkelijk is opgelost.
 
Probleem is opgelost!

Het lag aan mijn toetsenbord waardoor de PC niet in slaapstand bleef. Dit is ook bevestigd door Microsoft zelf via Facebook.

Ik heb via Energiebeheer in Apparaatbeheer de drivers ingesteld dat ze mijn PC niet uit slaapstand halen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan